De laatste dag in China... - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu De laatste dag in China... - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

De laatste dag in China...

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

20 Februari 2012 | China, Beijing

Vandaag was onze laatste dag hier in Beijing, en in China. Morgen gaan we naar huis! Wat hebben we genoten hier! En wat is het bijzonder om in het land van je zoons te zijn. Met een dubbel gevoel verlaten we morgen China. Aan de ene kant is het zo ontzettend fijn om weer naar huis te gaan, om in onze vertrouwde omgeving weer in ons eigen leventje te stappen. Aan de andere kant halen we Cheng weg uit zijn land. We weten dat we alles zullen doen om hem het allerbeste te geven, maar toch…. Maar goed, ons afscheid van China is niet voor altijd, we komen hier zeker terug als de jongens een beetje groter zijn, want natuurlijk willen we ze laten zien in welk land ze geboren zijn, en waar ze de eerste jaren van hun leven gewoond hebben.

Vandaag hebben we nog een beetje rondgelopen in de buurt, en de allerlaatste inkopen gedaan. Vanmiddag hebben we de koffers vast zover ingepakt. En we denken dat het wel gaat passen. Cheng heeft goed geholpen met inpakken… of nou ja, hij haalde de dingen die wij in de koffer stopten er vrolijk weer uit :-) We hebben vanmiddag ook het paspoort van Cheng terug gekregen, met visum. Dus nu kunnen we echt vertrekken….

Nou, dit was dan ons laatste berichtje uit China. Ons klavertje vier is compleet! En wat zijn we blij en gelukkig met onze kanjers! We willen iedereen super bedanken voor de leuke berichtjes! Het was zo leuk om alle berichtjes uit Nederland te lezen. Als we weer thuis zijn, zullen we af en toe nog wel een verslagje schrijven. Voor de mensen die we morgen zien: tot morgen! En voor de rest: tot ziens!

En ook dit reisverslag sluiten we af met een mooi gedichtje:

Kom maar lieve Cheng, geef ons maar je handje
Dan lopen we vanaf nu samen door
Wat zijn we blij dat wij jouw ouders mogen zijn
En Bo je grote broer, hij doet je alles zo graag voor

Kom maar lieve Cheng, geef ons maar je handje
Ook jij zal voor altijd bij ons horen
Maar we denken ook vaak aan China, jouw land
En je ouders daar bij wie je werd geboren

Kom maar lieve Cheng, geef ons maar je handje
En leg hem maar in de onze, veilig warm en vast
Daar mag je zijn totdat je later groot bent
Dan laat onze hand je los, maar nooit ons hart

• 20 Februari 2012 - 13:06

Familie Van Valen:

Dag,

Ja deze reis is bijna voorbij, maar in gedachten wordt deze nooit afgesloten. Van afstand hebben we alles gevolgd. Met een lach en soms een traan. Het gedichtje is heel mooi. Vooral het laatste zinnetje.
    We blijven trouw de updates volgen en verheugen ons op het weerzien over een paar maanden als de hechting voldoende is geborgd. Kyara is ook erg benieuwd en vraagt zich af of hij net zo'n kereltje is als Gai. Herinneringen van twee jaar terug zijn volop tot leven gekomen. De bezichtigingen door jullie gemaakt en gekoppeld aan ons reisdagboek maakte het geheel weer compleet. Een fijne reis terug en tot ziens.

Peter, Jolanda, Kyara en Gai

• 20 Februari 2012 - 13:07

Familie Van Valen:

Foto pekingeend same restaurant?????

• 20 Februari 2012 - 13:16

Anita, Wil & Floris:

Wat hebben we weer genoten van de mooie verhalen en het laatste gedichtje (snik) we hopen dat jullie vier hier straks in Nedwerland ook volop van elkaar kunnen genieten in het mooie Limburg (en dat wij af en toe gezellig mee mogen genieten).
    Een hele goede terugreis en voor Cheng een warm welkom in zijn nieuwe thuisland bij zijn lieve broer ein ouders.

Tot morgen xxx

• 20 Februari 2012 - 13:30

Patty:

Wel thuis!!!

• 20 Februari 2012 - 16:32

Dorèt:

Een hele fijne terugreis gewenst voor jullie en voor Cheng een super mooie reis naar een heel warm nest. Heel veel liefs voor jullie allemaal en geniet van ieder moment. Jullie krijgen vast een heel warm welkom thuis, heel bijzonder nu met z'n vierren.
    Een dikke knuffel voor jullie.
    Helga, tot binnenkort, maar eerst thuis genieten. Dikke kus!!
    Liefs Dorèt

• 20 Februari 2012 - 17:24

Mathilda:

Allereerst heb genoten van jullie verslagen en van de foto's.

Hopelijk liggen jullie nu allemaal te slapen, want morgen een vermoeiende maar ook zo emotionele dag.

Wens jullie een hele goede reis en dan lekker thuis genieten van elkaar en de rust weer

Mathilda
    Mama van Delano en 2e zoon nog in China (meiling)

• 20 Februari 2012 - 19:19

Rob En Marian:

Lieve Helga en Patrick,

Wij wensen jullie een goede terugreis en een behouden thuiskomst. We kunnen ons jullie dubbele gevoel wel voorstellen. China zal voor jullie altijd een aparte betekenis houden. Straks is het ook weer goed thuis te zijn en daar met elkaar iets moois op te bouwen. Veel succes en geluk daarvoor. Zoals gezegd zullen we jullie reisverslagen missen. Over een tijdje zullen we in elk geval eens bellen hoe het dan allemaal gaat.
    Het beste en de hartelijke groeten van Rob en Marian.

• 20 Februari 2012 - 19:40

Esther Mast:

Nou eindelijk is het zover. Lekker samen met 2 kindjes samen genieten thuis. Ook echt super leuk voor bo. Een broertje erbij. Als jullie er aan toe zijn spreken we weer af. Kan Cheng Amber en maud ontmoeten gr en goede reis

• 20 Februari 2012 - 19:57

Kirsty:

Hoi!
    We wensen jullie een hele goede reis terug nar huis. Lekker weer in je eigen bedje!
    Heel veel liefde, geluk en gezondheid voor jullie vieren gewenst!
    Kirsty (Arno, Bao en Qian)

• 20 Februari 2012 - 20:50

Suzanne:

Wat leuk om mee te mogen lezen met jullie reis door China! Wij wonen in Swalmen en hebben afgelopen week ook een voorstel van een zoon uit China mogen krijgen. Wij hopen dus snel naar China te gaan...

Groeten van Suzanne

• 20 Februari 2012 - 23:18

Familie Peeters:

hallo Kanjers,

Waarschijnlijk lezen jullie dit bericht niet meer in China, maar thuis in jullie eigen vertrouwde omgeving. In het prachtige gedicht dat jullie voor Cheng hebben gemaakt, geven jullie mooi weer hoe jullie erin staan (en dat wisten we natuurlijk al en dat hebben jullie bij Bo ook al bewezen). Weet in ieder geval dat jullie er niet alleen voor staan. Er zijn veel lieve mensen in jullie omgeving die er voor jullie alle 4 zullen zijn, als dat nodig is.

Diana, Lei, Iris en Bjorn

• 21 Februari 2012 - 12:18

Draeckskes:

Jullie zitten al hoog in de lucht en wij gaan zometeen op weg naar schiphol.
    Ja we zijn er weer bij en dat is prieiema, viiiiiiva hollandia wir lieben das leben die liebe und die lust, wir glauben an der liebe god und haben nog iemer dörst. Of zo iets.....
    Alles is klaar en we verheugen ons om jullie stakjes te zien.

Tot strakies liefs de draeckskes

• 21 Februari 2012 - 15:28

Smolenaartjes:

Patrick, Helga, Bo en Cheng,
    jullie terugreis is inmiddels begonnen en over enkele uurtjes zijn jullie met z'n viertjes terug Oppe Ruiver (Offebek), wat moet dat een bijzonder moment zijn!
    Heel ontroerend jullie gedicht, daar hebben wij niets meer aan toe te voegen. Doe de komende tijd maar lekker rustig aan en geniet van alle momenten met jullie mooie jongens!
    Groetjes,
    Lars-Sanne-John-Sandra

• 22 Februari 2012 - 07:59

Miloe En Mathijs :

Hallo klavertje,

Welkom thuis, nogmaals.
    Wat zijn we trots op jullie, een prachtig klavertje vier.
    Wat was het bijzonder om bij jullie te mogen zijn en jullie te zien stralen en glunderen. Dat willen we best graag blijven zien. Ook opa en oma en oma en tante Riet hebben we trots zien zijn. En dan vergeten we natuurlijk niet die lieve oom en tante en Iris en Bjorn, wat geweldig om te zien hoe snel die kleine pretletter van jullie alles en iedereen al om zijn vingertje weet te winden.
    Terug in Reuver gunnen we jullie de rust om alles een eigen plekje te gaan geven, alles weer op een rij te zetten en te gaan genieten van jullie prachtige zoontjes, Bo en Cheng.
    We weten dat het jullie wederom gaat lukken. We weten dat jullie, samen met alle lieve mensen om jullie heen Bo en Cheng de mogelijkheid geven om uniek te zijn. Om te mogen opgroeien bij mensen met een heel groot warm hart en we weten dat ze daar bij jullie op de goede plaats zijn.
    Geniet ervan en we zien ons.
    Bedankt.

groetjes Miloe, Mathijs Roger en Petra

• 22 Februari 2012 - 11:05

Suzanne&René:

Wat een warm onthaal gisteren op t station!!! Super blije en voldane gezichten, na een lange reis weer terug thuis. Cheng die lachte en Bo die helemaal in zijn element was/is. Jullie klavertje is nu compleet. Heel veel geluk en plezier samen.

Gr. van ons XXX

• 23 Februari 2012 - 08:11

Si Yu, Marjan, Roel:

He viertal, eindelijk weer thuis.
    Wat een geluk stralen de foto's uit en wat is Cheng een lachebekkie zeg. De foto's samen dubbel van het lachen zegt al genoeg toch.Prachtige reis met een prachtig ventje (2 prachtige mannetjes dus natuurlijk).
    Maar wat is het dubbel om deze reis nu van afstand te volgen. Het heeft mij best wat traantjes opgeleverd om al jullie verhalen te lezen en de foto's te zien omdat de herrinneringen toch weer direct boven komen van 2 jaar geleden. Maar ook hoe mooi en kostbaar deze momenten zijn en hoe jullie daarvan wederom genoten hebben. En ja, terug gaan zullen we ooit weer gaan doen. Ons 2-de 'moederland' zullen we maar zeggen. Voor eeuwig en altijd verbonden.
    Wij wensen jullie onwijs veel mooie dagen toe de komende tijd en komen graag, als de tijd daar is, langs om kennis te maken met het 4-de blaadje van het klavertje geluk.
    liefs roel, marjan en si yu