De Zijdemarkt - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu De Zijdemarkt - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

De Zijdemarkt

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

19 Februari 2012 | China, Beijing

Vanmorgen was echt een luie zondagmorgen. Lekker uitgeslapen, en uitgebreid ontbeten. Maar daarna was het tijd voor actie, we gingen de (bijna) laatste inkopen doen. In ieder geval moesten we een koffer bijkopen, want we hebben natuurlijk toch weer het een en ander verzameld hier in China :-) Dus we gingen op pad naar de Zijdemarkt, een groot gebouw met 5 verdiepingen vol met kraampjes. Je moet hier ontzettend afdingen, een spelletje waar we steeds beter in worden. Hoewel… de verkopers gaven soms erg snel toe, dus waarschijnlijk betalen we vaak toch nog te veel. Maar goed, we hebben goed geshopt, en zijn blij met de aankopen. Cheng vond er niks aan, die was wat jengelig en viel uiteindelijk uit verveling in slaap. Bo heeft dapper meegelopen langs de kraampjes. Hij werd vaak in het Chinees aangesproken, en soms in het Engels. Maar het boeit hem niet zoveel, hij haalt zijn schouders op, lacht een keer lief en loopt gewoon door.

Terug in het hotel hadden we het vaste programma: Bo en Cheng gingen samen in bad (ze spelen dan echt heel leuk en lief samen), hebben even via Skype naar het thuisfront gezwaaid, en zijn daarna met de groep uit eten gegaan, en na een filmpje liggen de kleine mannetjes nu weer lekker te slapen.

Nu we weer bijna naar huis gaan, willen we jullie nog een stukje over het wennen en hechten van Cheng vertellen. Net als bij Bo 2 jaar geleden, staat ook Cheng zijn wereldje aardig op zijn kop. Cheng was in het kindertehuis niet veel gewend, en hij komt nu in een totaal andere wereld, met heel veel prikkels die hij nog niet kan plaatsen. Daarbij verhuizen we hem weer, inmiddels is dit het 2e hotel, en over 2 dagen naar zijn definitieve thuis. Voor een 3 jarige is dit moeilijk te begrijpen. Ook zal Cheng nog moeten leren dat wij zijn thuisbasis zijn en dat hij op ons kan vertrouwen. We zullen het de komende tijd thuis dan ook heel rustig aan doen, zodat ons mannetje rustig kan wennen.

Morgen ons laatste dagje hier...

• 19 Februari 2012 - 19:10

Astrid:

Wat een geweldige foto's!!!!
    En inderdaad is er alweer bijna een einde gekomen aan jullie tweede China avontuur.
    Maar wat hebben we weer genoten van al jullie mooie en ontroerende momenten!!!
    Deze zullen we zeker weer niet vergeten.
    Het skypen was een ervaring apart,maar o zo mooi.
    Maar toch zijn we blij dat jullie weer snel op Ruiverse bodem zullen zijn,en samen met jullie 4-tjes kunnen gaan genieten van al het moois dat jullie samen allmaal gaan beleven!!!!

Geniet nog even van het mooie geboorteland van jullie KANJERS!!!!

Groetjes en dikke knuffels van ons 4-tjes

Fred-Astrid-Eline en Lars

• 19 Februari 2012 - 20:31

Angelique:

Hoi, wat is het fijn om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien! Wat ziet Cheng er al ontspannen bij jullie uit op de foto's, wat fijn. En dat Bo en Cheng het samen goed kunnen vinden is ook helemaal mooi.

Wat zullen jullie het fijn vinden om weer richting jullie huis te gaan reizen, en om Cheng rust te geven in jullie eigen omgeving! Veel succes met de terugreis, en fijn bijkomen in Nederland van dit grote avontuur!

Voor ons was het mooi om de foto's te zien en de avonturen van jullie in Beijing te volgen, het is voor ons ook precies een jaar geleden. We hebben het vandaag in de efteling gevierd!

Groetjes, Marco, Angelique en Jinshun

• 19 Februari 2012 - 20:59

Ingrid,Edwin,Lina:

Zo...weer helemaal bijgelezen! eerst een griepje en nu carnaval....ff wat dagen gemist,maar ik heb de verhalen weer met veel plezier bijgelezen!!! Nu gaan jullie alweer bijna naar huis!
    voor jullie ook een dubbel gevoel?? fijn om thuis lekker samen te wennen ,maar ook raar om het thuisland van Cheng te verlaten! zo vond ik dat tenmiste wel!
    hoop dat jullie een rustige vlucht hebben! dat de jongens het goed naar hun zin hebben in het vliegtuig! en op een bijzondere mooie thuiskomst in nederland met een warm ontvangst! zo'n bijzonder moment! maar dat weten jullie al!!!
    Heel veel geluk samen!
    hoop in nederland jullie ook nog te kunnen volgen!!!
    Liefs, Ingrid

• 20 Februari 2012 - 06:56

Fransenmargriet:

Het is nu carnavalsmorgen, 0753. Velen slapen nog hun roes uit, Wij (monika richard en frans) ziteen op een bijna verlaten kantoor.
    Lekker rustig.

Voor morgen weer een goede terugreis toegewenst en tot op nederlandse bodem.

Frans Monika en Richard

• 20 Februari 2012 - 08:20

Gerdy:

Waas gister hielemaol vergaete um og alledreej van harte proficiat te winse met ogge zoon en dien breurke Cheng!!
    Dus beej deze alsnog.
    Haop euver ein tiedje beej og op aankomstbezoekje te meuge komme..
    Maar veur de kommende tied maar lekker aan elkaar gaon winne en hiel vuul geneete van elkaar!!
    Gooije reis truuk nao os limburgs lendje!1

• 20 Februari 2012 - 08:31

Gerdy:

Sorry, zeen net det geej via meiling en neet mier via wk , maar misschien komme weej os heej of dao nog ens taege(haopenlik)!
    groeten en gooije reis!

• 20 Februari 2012 - 10:52

Heidi, Ron En Joni.:

Hoi.

Altijd vervelend hè, de laatste dag in HET land van je kind(eren)??!!!
    Maar als jullie straks eenmaal thuis zijn, en Cheng in alle rust beetje bij beetje went en hecht, dan is het thuis hartstikke fijn!!!
    Geniet volop van jullie laatste dag en dan zien we jullie binnenkort vast wel weer een keertje in Offebek!

Groetjes van Heidi, Ron en Joni xx.

• 20 Februari 2012 - 11:21

Frits En Wil:

Hallo Allemaal,
    Wat weer ontroerend en leuke belevenissen daar in china ik geniet van alles wat ik lees en ook de van de foto''s Geniet nog de laaste dag in het geboorte land van jullie beide mannekes. Ik wens jullie bij deze een goede terug reis naar het
    ''brook'' in offenbeek.
    Groetjes,Frits en Wil