Plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Plein van de Hemelse Vrede - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Plein van de Hemelse Vrede

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

18 Februari 2012 | China, Beijing

Na een veel betere nacht dan gisteren, en weer een heerlijk ontbijtje, gingen we vanmorgen met de groep op stap naar het Plein van de Hemelse Vrede. Onderweg hadden we weer veel bekijks. Zeker toen we zelf even stil stonden, werden we bijna omcirkeld door een groep Chinezen die ons erg interessant vonden. Ach, we snappen het natuurlijk best dat de mensen naar ons kijken, we vallen gewoon op hier. En wij hebben natuurlijk ook wel hele mooi kindjes bij ons :-)

Het Plein was weer erg indrukwekkend om er te staan. Zo groot! We hebben er de traditionele groepsfoto laten maken, en die hebben we vanavond gekregen met een boek van Beijing erbij. Erg mooi! Na het bezoek aan het Plein zijn wij terug gelopen naar het hotel. Vandaag was het heerlijk weer, het zonnetje scheen en de wind was een stuk minder dan gisteren. Het leek wel een beetje voorjaar. Onderweg hebben we lekkere broodjes en gebakjes gehaald, en die hebben we op de kamer opgegeten, mjammie. Daarna hebben Bo en Cheng lekker op de kamer gespeeld, en Bo heeft Cars 2 nog maar een keer gekeken :-) Vervolgens zijn we nog even door het Chinese winkelstraatje gelopen. Dat hebben we al een paar keer gedaan deze week, maar het blijft leuk om even langs de kraampjes te lopen. Vanavond zijn we weer bij ons vaste restaurant gaan eten. En ook dat blijft lekker. Chris bestelt voor ons een heleboel verschillende gerechtjes, en zo kunnen wij van alles proeven.

Morgen hebben we vrij. Helaas voor ons geen kinderoptocht kijken dit jaar, die hebben ze hier natuurlijk niet. Dus gaan we de dag maar invullen met winkelen. We moeten nog de laatste inkopen doen, voordat we dinsdag weer naar huis komen. We gaan aftellen!

PS: met Cheng zijn hoofd gaat het gelukkig goed. Er zit een mooi korstje op het wondje, en hij heeft er geen last van. Onze pretletter is even vrolijk als altijd :-)

• 18 Februari 2012 - 17:51

Frits En Wil:

Hallo fam. Boots,
    Wat allemaal verhalen en foto''s geweldig,en dat het zo goed gaat met jullie twee kanjers. Gelukkig dat het met Cheng zijn hoofd goed is afgelopen. Hier viel het vandaag met het weer mee,toen de Zoepkoel begon scheen de zon en de rest van de dag wel een klein buitje regen. De kinderoptocht komt volgend jaar wel terug en dan kunnen jullie daar met zijn vieren lekker van genieten. Ik hoop dat jullie nog een paar fijne dagen hebben in China. Groetjes,Frits en Wil

• 18 Februari 2012 - 21:46

Familie Peeters:

Wat een pech voor Cheng (en natuurlijk ook voor jullie). Dat doet me denken aan Bjorn die ook altijd ons pechvogeltje is. Is wel echt schrikken!
    Gisteren (vrijdag) was ik nog even bij jullie thuis geweest. Met je moeder en tante Riet een kop koffie gedronken en gekletst en hooi en stro meegenomen.
    Vandaag hebben we de laatste hand aan ons optochtgebeuren gelegd.
    Nu gaat de Carnaval van start.
    Als het weer het toelaat gaan je moeder en tante Riet bij onze ouders naar de optocht kijken. Gezellig toch.
    Iris en Bjorn doen ook voor de 1ste keer mee aan de kinderoptocht.
    Nu nog even binnenlands en buitenlands nieuws: Hadden jullie al gehoord dat Whitney Houston dood is?
    Die hebben ze een week geleden in een hotel in een badkuip dood aangetroffen. Ze weten de doodsoorzaak nog niet. Verder heeft prins Friso gisteren een ski-ongeluk in Oostenrijk gehad. Hij ligt nu in coma in Innbruck in het ziekenhuis. Hij was gaan skiën met een groep waar het eigenlijk niet mocht en is in een lawine terechtgekomen. Na 20 min. hebben ze hem gevonden. Zo, nu zijn
    jullie weer bij.

Groetjes van Iris, Bjorn, Lei en Diana

• 18 Februari 2012 - 23:30

Rob En Marian:

Lieve Helga, Partrick Bo en Cheng,
    We volgen jullie dagelijks. Geweldig om te lezen hoe goed alles verloopt en wat jullie beleven. Cheng went snel hebben we de indruk en Bo vindt het allemaal prachtig. Ondertussen genieten jullie van alles om je heen en van de mannekes. Ook zien jullie nog een aantal mooie en interessante plaatsen in China. Indrukwekkend allemaal lijkt ons. Het eten is dus ook prima. Nog een paar dagen en dan naar huis. Daar kan het gezin verder hechten. Daarbij wensen we jullie veel succes en geluk. We zullen straks de reisverslagen nog missen. Het belangrijkst is natuurlijk dan echt thuis te zijn en jullie dagelijkse leven met elkaar op te pakken.
    Tot ziens, de hartelijke groeten van Rob en Marian.

• 19 Februari 2012 - 09:04

Gerdy:

Gooije morgen saame wat ein riekeluuswins twiej zon prachtige boys in og midden meuge hebbe um jaloers op te waere!!
    Heej trek vanmiddig den optocht dae mot geej vandaag misse maar vollegend jaor kint ge van de partie zien!
    Ik heb og lets in ut ziekenhoes getroffe..veur as geej neet weit wae ik bin. Weej winse og saame hiel vuul geluk en tot eine vollegende kier!!