De Chinese Muur - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Helga Boots - WaarBenJij.nu De Chinese Muur - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Helga Boots - WaarBenJij.nu

De Chinese Muur

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

08 Januari 2010 | Nederland, Reuver

Vandaag een toeristische dag. Ondanks het tijdsverschil hebben we allebei erg lekker geslapen. Na een overheerlijk ontbijt werden we vanmorgen met de bus opgehaald om naar de Chinese Muur te gaan. Het is hier ijsberenkoud, dus warm aangekleed. Maar het was het meer dan waard, want wat is het mooi om op de muur te staan en te genieten van de omgeving (zie foto's).

Na een heerlijke lunch gingen we door naar het Zomerpaleis. Ook als het hartje winter is, zeker de moeite waard. We hebben er zo'n 1,5 uur rondgelopen en dat was ook wel ongeveer het maximum wat de kou betreft. Maar ook hier hele mooie foto's gemaakt.

Vanavond uit eten geweest in mijn favoriete restaurant (die met de gele M), lekker frietjes. Met handen en voeten besteld, en gelukkig lag er een kaart met plaatjes. We moeten wel een beetje uitkijken met het eten dat we niet ziek worden, want zelfs hier in het hotel staat een scan camera die je temperatuur opmeet. Ze zijn hier erg bang voor de Mexicaanse griep, en bij koorts mag je een week in quarantaine. Gelukkig voelen we ons allebei prima en dat hopen we ook zo te houden.

Morgen om 12.00 uur vliegen we door naar Nanjing, dan zijn we in de provincie van Bo. De verwachte aankomsttijd daar is 14.50 uur. Om 10.15 uur worden we hier opgehaald. We hebben vanavond de koffers al omgepakt want we moeten hier 1 koffer in het hotel achterlaten omdat we op de binnenlandse vlucht minder kilo's mee mogen nemen.

Allemaal bedankt voor de berichtjes, echt heel leuk om te lezen nu we zo ver van huis zijn. En voor de kindjes die ons missen, nog 18 nachtjes slapen en we komen weer naar huis, met Bo!!

• 08 Januari 2010 - 15:38

Suzanne&Rene:

Geweldig dat er sms en internet is he!Wat een sjieke foto's!Jullie zijn idd dik ingepakt:) Lijkt me hele ervaring die muur en het zomerpaleis. Welterusten en morgen weer een stap dichter bij jullie Bo.

Gr. x

ps: Willow is helemaal op zijn gemak. Staat naast Woman samen met t hoofd buiten de stal. Naar de gang natuurlijk want anders krijgen ze koude oortjes. Ook hier is t behoorlijk koud, Morgen zelfs stuifsneeuw gemeld.

• 08 Januari 2010 - 15:41

Suzanne&Rene:

Het eten is er wel goed want je schrijft dat het eten bij de chinees, het ontbijt en lunch heel goed zijn!!:) En gelukkig is er ook M!!!

• 08 Januari 2010 - 16:08

Astrid:

Wat een leuke foto's ,maar koud zo te zien.
    Nou bij ons voorspellen ze ook niet veel goeds voor morgen.
    veel sneeuw en koude temperatuur.
    Maar ook goed inpakken dus.
    Morgen naar de provincie,dus weer een stapje dichter bij jullie ventje.
    Geniet ervan !!!!

Groetjes en tot mails

Fred- Astrid - Eline en Lars

• 08 Januari 2010 - 17:27

Ine Van Wijlick:

Hoi helga en patrick,leuk te zien dat jullie goed aangekomen zijn,en wat is het daar mooi.
    Succes alletwee en geniet er maar lekker van,

groetjes Ine en jan.

• 08 Januari 2010 - 17:38

Joyce En Inge:

Nu een paar woordjes van deze twee fans:

Lieve patrick en helga

Joyce :Ik wens jullie heel veel plezier in china. Ik hoop dat jullie nu wel een beetje kunnen slapen want het is wel heeeel spannend allemaal.

Inge: ik weit t neet inge weet niet wat ze moet zeggen.

Voor ons tweetjes is t nu bedjes tijd dus misschien weer tot morgen.

• 08 Januari 2010 - 18:13

Har En Jo:

Hoi Helga en Patrick
    Je moeder,tante Riet,en ik hebben jullie verslag gelezen en de mooie foto's gezien.Jullie krijgen heel veel groetjes van hun en het g

aat hun goed.
    We hopen dat de twee dagen gauw voorbij zijn want dan is het de dag van jullie Bo.
    groetjes van ons drie
    Mam Tante Riet en Jo

• 08 Januari 2010 - 19:12

Peg,peet En Kids:

Hallo daar,

Super, super dat de reis goed gegaan heeft, en wat een mooie omgeving.

Nou het wordt nu wel steeds spannender, want nog een paar nachtjes en dan is het eindelijk zover.

Let wel op dat jullie de omgeving niet te mooi vinden, want we willen jullie strakjes wel met z'n drietjes lekker op de boerderij hebben in offebek! ( geen
    gekke ideeen krijgen)
    Ha ha.

Geniet van alle momenten, en ook van het mooie uitzicht wat je hebt als je op de ..ste verdieping zit, en niet op de begane grond he pat!!

Nou, geniet er samen van en we denken aan jullie gr. peggy, peter bo en sanne en wendy schroembges

• 08 Januari 2010 - 22:50

Esther Mast:

Hoi hoi,

Ik had niet verwacht dat er in china ook sneeuw lag. Ik vind het bijna net zo spannend als jullie. En ben heeel benieuwd als jullie straks Bo zien en mee naar huis kan nemen, hoe dat allemaal gaat. Super leuk voor jullie en eindelijk is het dan zover. Heel veel succes en plezier verder. Gr esther

• 09 Januari 2010 - 11:13

Eline En Denise !:

Heej :P

We hebben de Beesten net gevoerd. Nu zijn we koffie aan het drinken met je Mam en tante Riet en Suzanne en Pap. Het sneeuwt hier en het is super koud .

van Mam de groeten en de kusjes .
    Met de knie van tante Riet gaat het goed.

Xxxjes Eline en Denise en de rest

• 09 Januari 2010 - 11:13

Astrid:

Hoi Patrick en Helga,

Enne al gearriveerd in Nanjing??

Fred eline en Denise zijn nu bij jullie om de beesten te voeren, en natuurlijk koffie te leuten met Tante Riet en met je moeder (helga).
    Eline heeft de laptop mee dus kunnen ze naar jullie site kijken.
    Vanovond gaan we weer om te voeren.
    Dat komt allemaal goed, hoor.

Ook hier is het lekker koud ze hebben ons vandaag veel sneeuw beloofd maar die blijft nog even uit.
    Maar het is hier buiten een gevoelstemperatuur van - 15.
    Brrrrrrrrrrrr dus.

Het is bij jullie avond dus alweer een dagje om.
    Smakelijk eten voor straks (wat het ook moge zijn) en welterusten en dan nog heeeeeeel even voor jullie naar je manneke gaan ophalen.

Slaap goed en tot straks weer via de mail

Groetjes van Galupy en Saar, Pucky en Munga en natuurlijk van ons allemaal.

• 09 Januari 2010 - 11:15

Eline En Denise: