We zijn er! - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Helga Boots - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Helga Boots - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

07 Januari 2010 | Nederland, Reuver

Ni Hao!!!

We zijn goed aangekomen in China. Gisteravond hadden we wat vertraging vanwege het slechte weer (sneeuw) op Schiphol, maar na 2 uurtjes extra wachten vertrokken we rond half 12 naar Beijing. We hebben allebei redelijk goed geslapen, de reis verliep heel rustig en de tijd ging snel voorbij. Vanmorgen om half 9 zijn we aangekomen, hier was het toen inmiddels al half 4 's middags.

Het is ontzettend indrukwekkend om hier te zijn, we kijken onze ogen uit. Beijing is ontzettend groot, met veel hoge gebouwen, en het verkeer krioelt door elkaar heen, waarbij het recht van sterkste geldt. Het is heel vreemd om borden te zien waar je niks van snapt. Gelukkig kunnen we tot nu toe nog goed behelpen met Engels, en we hebben natuurlijk een gids bij ons die ons helpt.

Vanavond hebben we met de reisgroep heel erg lekker gegeten bij de Chinees hier om de hoek. Het was er alleen ijskoud binnen, dus de jassen maar aangehouden. En met stokjes eten moeten we ook nog even oefenen... ;-) Na het eten zijn we nog even naar de Carrefour geweest, de supermarkt die naast het hotel ligt. Echt megagroot en je kan het zo gek niet bedenken of ze hebben het.

Voor morgen staat er een excursiedag op het programma. We worden om 9 uur opgehaald en gaan dan naar de Chinese Muur en daarna naar het Zomerpaleis. Het is hier buiten heel erg koud, het vriest overdag zo'n 7 graden, dus warme kleren aan.

We zijn heel blij dat we weer een stapje dichter bij Bo zijn, nog een paar nachtjes slapen (of niet slapen), dan is de grote dag!

• 07 Januari 2010 - 14:40

Astrid:

Hallo,

Super dat alles goed is verlopen en dat jullie veilig en wel in China zijn aangekomen.

We hadden al van Thei en Fien op school gehoord dat jullie goed waren aangekomen (zei vertelden alleen dat jullie om 05.30 waren aangekomen).

Geniet maar van alles wat jullie zien en meemaken.

Heel veel plezier morgen en we mailen snel weer.

Groetjes uit reuver

Fred-Astrid-Eline en Lars

• 07 Januari 2010 - 15:13

Marcel En Els:

Fijn om te horen, dat jullie goed aangekomen zijn. Het zal allemaal wel erg indrukwekkend zijn.
    We denken aan jullie!

Groetjes Marcel en Els

• 07 Januari 2010 - 15:30

Suzanne&Rene:

Heel fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    Had gister al op teletekst gezien dat jullie later zijn vertrokken. Ben wel nog blij dat we nog ff gebeld hebben en veel sms-en hebben gestuurd :)
    Welterusten en tot horens. Gr.x

• 07 Januari 2010 - 15:38

Lauren:

helga patrick
    pjglj[p;k;lhp[0tgirjo[hpikoghohoofdh]posfdh\[ppfoljiu8togkvbolde;vm,l9tu9y80to9uroioiiu9dopiphuhjjl;g;qdgr'[lohbktlhkokhpl[;ukoy;humj';[khyj7
    'l;,k
    \'']y

Dit is een berichtje van Lauren, ze heeft volgens mij geprobeerd iets in het chinees te typen)
    Liefs de draeckskes.

• 07 Januari 2010 - 18:41

Bjorn:

Lieve Patrick en Helga,

Ik heb jullie gisteren al gemist en heb een klein beetje moeten huilen. Ik vind het heel leuk dat jullie een goede reis hebben en ik vind het ook heel leuk dat jullie Bo bijna kunnen ophalen.

Groetjes Bjorn

• 07 Januari 2010 - 18:45

Iris:

lieve Patrick en Helga,

ik ben heel blij dat jullie veilig zijn aangekomen. Ik mis jullie een beetje, maar ik huil niet omdat ik heel blij voor jullie ben dat de grote dag voor jullie bijna is aangebroken.
    Nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het zover.

Groetjes Iris.

en ook van mijn papa en mama.

• 07 Januari 2010 - 18:54

Ron En Miranda:

Halli, hallo,

Gelukkig is de reis goed verlopen ( zoals zo vele hebben wij gisteren ook op teletekst gevolgd hoe laat jullie mochten vliegen) en nu zijn jullie in het geboorteland van jullie kleine kereltje nog een paar nachtjes slapen en dan genieten van t moment waar jullie zo lang op hebben moeten wachten de ontmoeting met Bo.
    Veel plezier met alles wat jullie nog te wachten staat.

Tot het volgende reisverslag en voor nu slaap lekker

groetjes Ron,Miranda en een dikke kus van Joyce en Inge

• 07 Januari 2010 - 21:35

Yvonne:

Helleuchen,

Gelukkig is jullie reis voorspoedig verlopen. Tig uurtjes in een vliegtuig is niet niks, dus als je dan ff kunt slapen is dat natuurlijk mooi meegenomen. Kom je daar ook een b-tje uitgerust aan.

Beijing is ook ontzettend mooi. Deze stad heeft veel te bieden. Geniet er maar van :)

En morgen staat de Chinese muur op het programma. Geloof me.... je weet niet wat je ziet. Het is erg indrukwekkend. Loop maar een paar kilometer over de muur, dan zijn jullie 's avonds ook goed moe en kunnen jullie, ondanks alle opwinding om Bo te zien, toch nog goed slapen ;)

Tot het volgende reisverslag !!

Groetjes,

Yvonne

• 08 Januari 2010 - 07:41

Roger En Petra:

Hoi Hoi,

Wij sluiten ons helemaal aan bij de rest op deze pagina. Dus ook wij hebben teletekst gevolgd, geteld hoe laat jullie de zon tegemoet gevlogen zijn.
    Vandaag gaan jullie naar de muur en het zomerpaleis (bij -7 graden) Laat de zon maar stralen en jullie hart verwarmen.
    Kijk je ogen uit, indrukken die je nu opslaat kunnen voor Bo van grote waarden zijn, en voor jullie natuurlijk ook.

Nog hiel efkes en d'n ziet geur papa en mama van iets groeëts en geweldigs: "n klein menke wat uch hel nudig heat. Geniet d'rvan.

groetjes Roger Petra Miloe en Mathijs

• 08 Januari 2010 - 08:19

Audrey:

Gelukkig, weer veilig op de grond en dit keer ook nog voor jullie hele speciale grond, geboortegrond van Bo! Die Chinese muur staat nog altijd op mijn wensenlijsjte, dus maak er vele mooi foto's van en geniet van alle indrukken. Veel succes met slapen !
    Audrey Eduardo en Kjell

• 08 Januari 2010 - 08:33

Anita, Wil & Floris:

Hallo lieverds, ik heb gister ook nog je moeder gesproken en ze vertelde al dat jullie even hadden gebeld.En ook wij hadden teletekst in de gaten gehouden of jullie wel echt vetrokken. Geniet nog even van al dat moois en de indrukken dan gaat de tijd best snel. Floris had ook nog even naar de deze site gekeken en waar China precies lag. En weet je wat hij zei van de foto van het kamertje van Bo: Mam, je zei toch dat Bo helemaal geen speelgoed had ?!
    Dikke kus van ons en tot horens,

• 08 Januari 2010 - 11:48

De Draeckskes:

Ni hao,

We hopen dat jullie dag vandaag om is gevlogen, en genoten hebben van alles om jullie heen. Door de reisverslagen genieten wij hier duizenden km ver van jullie met jullie mee.
    Gisteren voor het slapen gaan heb ik de meiden op de globe laten zien waar jullie zijn. Vooral Lauren vind dit reuze interessant. Morgen jullie reis naar de provincie! Alweer een stapje dichter bij Bo. Ook hiervoor wensen wij jullie een goede reis.

Trouwens wel origineel dat jullie gisteren bij de chinees zijn geweest eten. Gna gna.
    Kregen jullie hier ook zo'n mooi geschenk voor op de schouw? Anders hebben wij er nog wel ergens eentje. Ha ha.

Heel veel liefs van de draeckskes en een dikke x van peteboef.

• 08 Januari 2010 - 14:17

Smolenaartjes:

Ha Patrick en Helga,
    fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig zijn aangekomen in China,weer een stap dichterbij!!! Willen jullie even laten weten dat uitgerekend donderdag onze (jullie) kip en 2 van haar dochters => voor het eerst 3 eitjes gelegd hebben, grappig hè! Probeer de komende dagen een beetje door te komen en wij hopen dat het heel snel maandag zal zijn zodat jullie Bo eindelijk in de armen kunnen sluiten. Groetjes, Lars, Sanne, John en Sandra

• 08 Januari 2010 - 14:24

Piet Vermeulen:

Hallo Helga en Patrick,

Allereerst vanuit een ook koud Nederland nog de beste wensen voor 2010. Het jaar kan natuurlijk niet beter voor jullie beginnen dan met een reis naar China om Bo op te halen.
    Ik wens jullie veel plezier in China en geniet er maar van.

Groetjes,

Piet, Marie-José, Rens en Jelle Vermeulen.