Visjes en pechvogeltje - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Visjes en pechvogeltje - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Visjes en pechvogeltje

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

17 Februari 2012 | China, Beijing

Vanmorgen hadden we wat moeite met opstarten. Wij hebben allebei slecht geslapen, hoofdpijn en misselijk en veel te warm op de kamer. Het leek wel een verlate jetlag. Gelukkig hadden Bo en Cheng nergens last van, die waren gewoon fit vanmorgen. Na een rustig ontbijtje besloten we weer naar de dierentuin te gaan, maar dit keer naar het aquariumgedeelte. Dat is lekker binnen, want buiten stond er vandaag weer zo’n ijskoude wind. Het aquarium is echt super mooi, en er is een dolfijnenshow bij. Bo vond het helemaal leuk, en Cheng begint ook al aardig aan de dieren te wennen. Vissen vindt hij in ieder geval niet eng (dus misschien moeten we die anders maar aanschaffen? ;-) ) Het eerste gedeelte van het aquarium heeft Cheng trouwens gemist, want hij deed een middagdutje in de buggy.

De terugweg naar het hotel ging iets minder makkelijk dan bij ons dierentuinbezoekje eerder deze week. Er was geen taxi te krijgen. En als er eentje stopte renden er gelijk 10 andere mensen op af. We zijn dus maar een stuk gaan lopen, en uiteindelijk bij de ingang van een hotel gaan staan, en toen hadden we het geluk dat er daar een taxi stopte om mensen af te zetten, en wij er in konden. Toen waren we nog lang niet bij het hotel, de rit duurde bijna een uur, terwijl we er op de heenweg een kwartier over deden. Hoewel het hier in Beijing altijd druk is op de weg, kennen ze hier ook nog een echt spitsuur.

We waren pas tegen half 7 terug op de kamer, en hadden toen echt geen zin meer om nog uit eten te gaan. We bestelden lekker roomservice en het plan was om Bo en Cheng lekker op tijd in bed te leggen. Maar dat liep even anders doordat Cheng lelijk viel tegen de punt van een la die een stukje open stond… oei een klein gaatje in zijn achterhoofd. We hebben onze gids Chris gebeld, want we wilden er toch wel even een dokter naar laten kijken. Dus even naar de dokter geweest met ons manneke, maar gelukkig hoefde het niet gehecht te worden. We hebben zalf gekregen en daarmee zal het mooi genezen hopen we. Ons pechvogeltje was snel van de schrik bekomen gelukkig, wij hebben daar wat meer tijd voor nodig….

Morgen gaan we weer met de groep op stap. Tenminste het eerste gedeelte, we gaan naar Het Plein van de Hemelse Vrede. Daarna gaat de excursie verder naar de Verboden Stad. Ook erg mooi en indrukwekkend, maar we herinneren ons nog goed alle trappetjes, en dat lijkt ons met 2 buggy’s niet handig, dus de Verboden Stad slaan we morgen over.

Voor alle Carnavalsvierders: unne hiele sjoene vastelaovend!!

• 17 Februari 2012 - 13:40

Anita, Wil & Floris:

Ja dat carnaval moeten jullie dit jaar missen. Hier in het Westen merk en zie je er niet veel van, zelfs op school niet. Floris heeft nu voorjaarsvakantie en hoeft as. disndag niet naar zwemles want dan gaan we naar Schiphol!!!
    Gelukkig dat het mee viel met de kleine man, meestal zijn de kinderen het snel vergeten en inderdaad duurt hetbij ons wat langer die schrik. Ik hoop dat jullie vannacht wat beter slapen en weer veel plezier morgen. Hier is de kou weg en vandaag zelfs zonnig dus op naar het het voorjaar.

• 17 Februari 2012 - 14:44

Ron En Miranda:

Hallo fam. boots,
    Wat fijn om te horen dat alles zo leuk en gemoedelijk gaat tussen die 2 kanjers van jullie. Een beetje gezonde strijd af en toe moet kunnen.
    We volgen alles op de voet en t is leuk om te lezen dat Cheng al zo aan jullie gehecht is.
    Bij die dierentuin van jullie is inderdaad nog wel plaats voor een visvijver.
    Helaas kunnen we dit jaar jullie niet afhalen van schiphol, omdat we zelf ook een paar daagjes weg zijn.
    Maar we zien jullie gauw gezond en wel terug hie opppe ruiver.

Groetjes Ron Miranda Joyce en Inge

• 17 Februari 2012 - 19:35

Marianne:

Hoi Helga, Patrick en Bo,

Wat leuk een zoontje en broertje erbij.
    Als Cheng eerstdaags die leuke wollige schaapjes, de paarden, hond enz. ziet zal hij die binnen de korste keren ook wel leuk gaan vinden.
    Ja van die kleine ongelukjes kunnen altijd gebeuren, maar gelukkig genezen kinderen heel snel. Nog veel plezier gewenst daar in China en dan een veilige terugreis naar het Reuverse Brook gewenst.
    Groetjes en tot ziens Geert, Marianne en zonen.

• 17 Februari 2012 - 20:48

Astrid:

2 super helden hebben jullie.
    Wat zijn het toch een lieverds!!!!!
    Hopenlijk voelen jullie je alweer een beetje beter.

hier een paar kleinigheidjes van de lambertusdijk:

De ruitewissers van het autootje van Helga deden het niet meer.
    Fred heeft er een nieuwe zekering ingedaan en nu doen ze het weer.
    opgelost!!!!!

Oma klazien en tante Riet hadden de was gestreken en een beetje was die nog over was,achter op de tafel gelegt waar je binnen komt.
    Toen ze s'avonds / s'nachts naar de wc gingen had pukkie zich een blouse van patrick en een van Helga gepakt,deze naar zijn mand gesleurd en zich er toen lekker in gaan liggen.
    Wat zal die lekker hebben geslapen!!!!!!

We wensen jullie veel plezier bij het Plein van de Hemelse vrede.

Groetjes en xxx Astrid