Winkelen - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Winkelen - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Winkelen

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

16 Februari 2012 | China, Beijing

Vandaag hadden we niks op het programma staan. Na het ontbijt besloten we naar een mooi park te wandelen. Maar toen we buiten kwamen was het veel kouder dan we gedacht hadden, er stond vandaag een harde en ijskoude wind. Het was veel te koud voor onze mannetjes om ver te gaan lopen, zij zitten ook nog eens stil in de buggy, en wij vonden het al heel erg koud. Daarom hebben we ons plan snel gewijzigd, en zijn de winkelstraat ingelopen. Daar zit ook een groot overdekt winkelcentrum, en een grote kinderwinkel met speelgoed en kinderkleding. In plaats van wandelen in het park werd het dus winkelen! Ook geen straf natuurlijk :-) Voor Bo kochten we iets van Cars (dat hebben ze hier dus ook!), en voor Cheng een pluche hondje dat kan blaffen en springen. Onze held is duidelijk geen dieren gewend, en hij vindt het hondje nog een beetje eng, zeker als hij te dicht bij komt, dan kraait hij van plezier en omdat het zo spannend is :-) Terwijl het echt maar een heel klein hondje is, zelfs Pukkie is er reusachtig bij… dus dat wordt nog wat als we weer thuis zijn. Onderweg hebben we lekker een broodje gegeten en warme chocomel gedronken, behalve Cheng want die was in de buggy in slaap gevallen, dus hij heeft later op de kamer gegeten. Daar hebben Bo en Cheng ook lekker gespeeld, Bo natuurlijk met zijn nieuwe speeltjes. Vanavond zijn we weer bij ons favoriete Chinese restaurant gaan eten, echt overheerlijk, we gaan het Chinese eten missen volgende week!

Zowel met Bo als met Cheng gaat het heel erg goed! Bo is gewoon lekker zichzelf hier, hij is heel vrolijk, kletst veel met de andere mensen van de groep, eet en slaapt prima, en je kan merken dat hij lekker in zijn velletje zit. Hij is heel bezorgd en beschermend naar Cheng, en hij vindt hem ook heel lief, maar soms ook heel vervelend, zeker als Cheng aan zijn speelgoed komt. Maar dat hoort er helemaal bij natuurlijk. Cheng doet het ook super, hij is super vrolijk (we noemen hem onze pretletter :-) ), hij eet en slaapt ook heel goed, hij is lief voor Bo en kan al best goed delen, en we merken dat hij zich langzaam aan een beetje aan ons begint te hechten. Zo mist hij ons nu als een van ons even weg gaat om boodschappen te doen, en vraagt dan steeds waar pappa/mamma is. En vandaag huilde hij voor het eerst toen hij van de poef af viel, en mochten we hem troosten. Het vallen en huilen is niet leuk natuurlijk, maar tot nu toe huilde hij helemaal niet als hij hard viel, en dat klopt natuurlijk niet. We hebben op hechtingsgebied nog een lange weg te gaan want Cheng is nog te vrij naar anderen toe, maar we zijn ook pas anderhalve week samen, en stapje voor stapje komen we er wel.

Morgen hebben we weer een vrije dag. Hoe we die gaan invullen weten we nog niet, we kijken morgen eerst hoe koud het buiten is!

• 16 Februari 2012 - 16:04

Suzanne&René:

Wat super lief van Bo dat hij zo beschermend is naar Cheng. En wat staat Bo trots op de foto met de medaille om. Cheng houdt t hondje echt voorzichtig vast. Maar Bo was ook wat terughoudend naar jullie mini farm in t begin en kijk hoe hij al gewend is. Komt goed!

Gr. X

• 17 Februari 2012 - 05:19

Odette & Vincent Van Der Koelen:

Wat een heerlijke mannejtes hebben jullie toch. En leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Voor jullie gaat het nu snel. Jullie gaan al bijna terug naar Nederland. Doen jullie ze in Limburg wel alvast de groeten van die andere Limbo's???

Groetjes,
    Odette, Vincent & Quinn

• 17 Februari 2012 - 08:31

Roger En Petra:

Hallo daar-ver-weg-gezinnetje,

De tirolerman en Christel-van-W-dreej zijn naar school dus even een berichtje tussendoor.
    Super om te lezen dat zo langzamerhand weer alles op z'n plaats gaat vallen. En dat Cheng een echt plaatje in jullie gezinnetje in aan het nemen is. Met broertjesliefde in voor en tegenspoed!!
    Dan horen ze echt bij elkaaar als ze niet met maar ook niet zonder elkaar kunnen, dat gaat helemaal goed komen.
    Nog een paar daagjes carnaval en dan zijn jullie weer terug met heel veel verhalen, foto's, films en indrukken maar vooral met 1 lief manneke erbij waarvoor heel veel plek is in jullie huis en hart.

Geniet nog en we zien ons snel.

groetjes Roger en Petra

• 17 Februari 2012 - 10:40

Marenka:

hoi Helga en familie!
    het was iedere dag opnieuw spannend om jullie reis te volgen - de collega's die er belangstelling voor hadden heb ik jullie e-adres gegeven -
    wat maken jullie byzondere dingen mee! - nu ik alles van zo dichtbij mee mocht maken voelt het alsof ik er een beetje bij hoor, hahahaha -
    vanaf maandag 20-2 ben ik op vakantie en kan pas weer in maart lezen hoe het met jullie gaat - heel veel lieve groeten en tot gauw
    marenka

• 17 Februari 2012 - 11:57

Bettie Van De Venn:

Hoi Helga en Patrick. Allereerst heel veel groeten aan Bo. Wat leuk om jullie zo goed te kunnen volgen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Wat een schat, 2 zo'n heerlijke boys.
    Nog veel plezier de laatste dagen in China en.....ik kan me voorstellen dat een eigen bed en vertrouwde omgeving ook wel weer lonkt.
    Daarbij weten jullie natuurlijk dat de familie en vrienden vol spanning wachten om Cheng te mogen begroeten in Nederland.
    Groetjes en alvast welkom thuis.