We zijn in Nanjing - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Helga Boots - WaarBenJij.nu We zijn in Nanjing - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Helga Boots - WaarBenJij.nu

We zijn in Nanjing

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

09 Januari 2010 | Nederland, Reuver

Vanmiddag zijn we naar Nanjing gevlogen. Het was wel even zweten bij de douane op het vliegveld want Patrick moest 3 keer door het poortje heen, en vervolgens op het strafbankje zitten zodat zijn schoenen (met stalen neuzen, die waren te zwaar voor in de koffer) onderzocht konden worden. Maar we mochten gelukkig door, en vlogen in een kleine 2 uur naar Nanjing. De vlucht ging goed, wat lichte turbulentie gehad en een boze Chinees naast ons in de stoel omdat hij zijn jas niet kwijt kon.

Nanjing is een hele grote stad, er wonen zo'n 7 miljoen inwoners. De gebouwen zijn er ook groot, als ze zouden zeggen dat we in New York zitten zouden we het ook geloven. Maar we zijn natuurlijk in China, op zo'n 2,5 uur rijden bij Bo vandaan!
Het begint nu wel spannend te worden en we zien overal op straat al kleine Bo'tjes rondlopen.

Het hotel is er eentje van het luxe type, we lijken wel filmsterren. We hebben een erg mooie kamer. Het bedje van Bo staat er ook al, met een roze Micky Mouse dekbedje er in. Ben benieuwd of hij er in wil liggen of toch liever bij pap en mam in bed. Dat kan gemakkelijk, want ons bed is zeker 2 meter breed. Onze hotelkamer ligt trouwens op de 42e verdieping. Gelukkig staan er nog meer hoge gebouwen om ons heen. De auto's en mensen op straat lijken wel speelgoed, erg grappig.

Vanavond zijn we met de gids (Denise, erg aardig en behulpzaam) gaan eten in een lokaal restaurantje. Weer erg lekker gegeten, voor het mega bedrag van € 4,60 voor 5 volwassenen en 1 kind. Daarna nog even door de supermarkt. Het is hier zaterdagavond, maar het lijkt wel op een drukke dag net voor kerstmis, zoveel krioelende mensen in de winkels en op straat. En alle winkels zijn feestelijk verlicht, erg gezellig.

Nu zijn we op de kamer en we gaan zo lekker nog even tv kijken en dan slapen. We zijn best moe van de reis van vandaag, alle indrukken, en hebben afgelopen nacht een beetje ervaren wat een jetlag is, om 1.00 uur klaar wakker zijn en honger hebben. Maar goed, nog 2 nachtjes slapen en dan zien we eindelijk onze kleine schat in het echt. Om 14.00 uur worden we maandag verwacht op het adoptiekantoor. We kunnen niet wachten!

• 09 Januari 2010 - 13:37

Suzanne&Rene:

Ha dich,

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.Kan me goed voorstellen dat jullie ff in de piepzak hebben gezeten omdat Patrick 3x opnieuw door t poortje moest. Het wordt steeds spannender. Hopelijk slapen jullie daar goed en slapen jullie de jetlag bij.
    Ik ben vandaag nog bij je mam en tante Riet geweest. Fred, Eline en Denise waren er ook. Heb Pucky en Moenga ff verwend!:) Hier is t vandaag koud en sneeuwt behoorlijk met veel wind. Droom en slaap lekker. Weer een stap dichter bij Bo. Gr x

• 09 Januari 2010 - 14:52

Astrid:

Hi,

Wat een avontuur weer,maar er zullen er nog wel meer volgen denk ik.
    Leuke en misschien (niet te hopen natuurlijk) ietsjes minder leuke.Zoals deze
    Maar gelukkig is alles goed afgelopen.
    Wij gaan zo oefenen voor de carnaval en dan weer naar jullie om de beesten te verzorgen.
    Het sneeuwt hier nu wel en is nog steeds koud.

Nou slaap ze en en tot morgen

Astrid

• 09 Januari 2010 - 14:59

Janny V.d. Berge:

Hallo Helga & Patrick,

Via Cor kreeg ik de site door. Allereerst nog de beste wensen en in jullie geval begint het écht met het beste wat jullie kunnen wensen: júllie kindje! Wat leuk om jullie lang gekoesterde reis te kunnen volgen. Ik wens jullie een fantastische kennismaking met Bo!
    Hart. groeten, Janny

• 09 Januari 2010 - 15:20

Petra:

Hoi Helga en Patrick,

Even naar jullie site gekeken en het verslag gelezen. Fijn om te weten dat het jullie goed gaat. Nog eventjes en dan kunnen jullie kleine BO in de armen sluiten. Geniet van elk moment.

Groetjes Petra.

• 09 Januari 2010 - 16:10

Jan En Ine:

Hoi Luitjes,

Fijn om te horen dat alles okee is met jullie.
    Effe schrikken met die schoenen ja!
    Ik kan me voorstellen dat jullie niet meer kunnen wachten om Bo in de armen te sluiten,nog effe geduld!!

Groetjes Jan en Ine.

• 09 Januari 2010 - 16:10

Marcel En Els:

Wat spannend allemaal, zeg!

Marcel en Els

• 09 Januari 2010 - 16:32

Bjorn:

ik vind het leuk dat jullie bijna bij Bo zijn. Morgen is oma Fien jarig. Ik heb voor oma een tekening van een clown gemaakt.

Ik heb vandaag ook schaatsen gekregen zodat ik kan schaatsen als het ijs dik genoeg is.

We hebben net sneeuw geruimd en zijn lekker aan het koffie drinken.

Nog heel even wachten en dan is het zover.

Zetten jullie ook een foto van Bo op de site? Ik ben heel benieuwd naar hem.

Eten jullie ook veel peper en zout? Eten jullie nog steeds met stokjes of met mes en vork en lepel?

Eten jullie veel rijst??

• 09 Januari 2010 - 16:38

Iris:

Hallo lieve Peppie en Kokkie.

Ik ben blij dat jullie goed in de provincie zijn aangekomen.

Ik heb gehoord dat jullie nog maar 1 nachtje hoeven te slapen voordat jullie bij Bo zijn.

Ik kan niet wachten op de eerste foto's van jullie met Bo. Spannend!!!!

We hebben van school vrij gekregen om jullie te komen ophalen op schiphol!!! HOERA!!

Tot de volgende keer.

Groetjes Iris.

• 09 Januari 2010 - 16:52

Anita, Wil& Floris:

Leuk, die foto's van de Chinese Muur, lijkt me zeer indrukwekkend. Nou, hier is het ook een bar koud weekend. Nu nog een leeg bedje maar nog 2 nachtjes en dan is het zover!!! Aangezien jullie nu waarschijnlijk al lekker slapen, hopelijk! is het straks nog maar 1 nachtje. We blijven alles op de voet volgen. Doei

• 09 Januari 2010 - 18:58

De Draeckskes:

Ni Hao

Was het nog niet spannend genoeg Patrick?
    Gelukkig was het goed afgelopen, want als je tegenwoordig ergens geen problemen wilt, is dat wel op het vliegveld.

In drakenrijk ligt inmiddels ook een dik pak sneeuw, tot grote vreugde van de kinderen.
    Misschien gaan we morgen schaatsen! Van het voetbalveld hebben ze een grote schaatsbaan gemaakt.
    En voor onze Boef (met hooftdletter B)heeft pascal vandaag maar een tweede traphekje gemaakt.
    (Na z'n stuntactie van afgelopen week)
    Voor de rest is ook hier alles ok.

Denken aan jullie,
    Liefs de draeckskes en weer een dikke x van PeteBoef.

• 09 Januari 2010 - 19:00

Marlou:

Ha wereldreizigers,

Als je dit leest nog maar 1x slapen.
    Lukt jullie toch niet.
    Indrukwekkende reis hebben jullie zeg.
    Spannend maandag.....

ps Als je geld wil verdienen koop zoveel strooizout als je kunt.
    Hier zitten we nu al zonder.

Groetjes baasje Tos

• 09 Januari 2010 - 19:58

Yvonne:

Heeee Patrick & Helga,

Hier dan nog ff een laat berichtje van mij. Moest vandaag ff bijkomen van de nieuwjaarsreceptie van het UWV. Het duurt op mijn leeftijd iets langer om bepaalde alcoholpercentages uit je lijf te krijgen ;)

Wat leuk dat jullie de tijd en moeite nemen om iedere dag wat te krabbelen wat jullie zoal meemaken. Erg leuk om te lezen. En de indrukken die jullie nu opdoen, maken jullie straks thuis nog een keer mee. Ze zijn zo massaal en indrukwekkend dat het haast onmogelijk is om ze allemaal in een keer op te nemen. Thuis, bij het zien van de foto's, komen er nog veel meer indrukken boven water. Trust me ;)

Maar goed, na een turbulent ritje zijn jullie dan eindelijk in de provincie van Bo beland. Stapje voor stapje dichterbij bij jullie zoon.
    Nog ff en jullie kunnen hem voor het eerst vasthouden. Wat een goed gevoel moet dat geven!!

Nou, geniet er lekker van zou ik zeggen en tot een volgend reisverslag.

Groetjes vanuit een met sneeuw bezaaid Belfeld.

Yvonne

• 09 Januari 2010 - 20:45

Fred En Dini:

lieve helga en patrick

wij hebben jullie verslag gelezen vinden het heel leuk voor jullie, en het wordt nu wel heel erg spannend.

liefs en dikke kus van ons

• 10 Januari 2010 - 02:47

Roel En Marjan:

he patrick en Helga, dus ook filmsterren he, nou dat klopt hoor. Hier in Hefei hetzelfde. Megagebouw, kingsizebed en alles is big, veel en overweldigend. Spannend he, nog 17 uurtjes en dan is het zover. Jaren over gedaan en dan zo zenuwachtig zijn voor de laatste 17 uur. Tis voor ons nog steeds ondenkbaar dat we hier zijn en dat Si Yu straks voor eeuwig bij ons zal zoals jullie Bo bij jullie. Wij weten niet wat we er allemaal van moeten verwachten, maar kijken er erg naar uit. Ons webadres krijg je nog, maar er gaat bij ons iets mis. Dus nog even geduld. Doen jullie Jolanda, Peter en Kiara ook de groetjes van ons en veel sterkte morgen bij Bo en Kai
    gr roel en marjan from Hefei, city of Anhui, China

• 10 Januari 2010 - 10:57

Joke, Frits En Jan:

Hallo Patrick en Helga,

Het is fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Morgen is de grote dag voor jullie. Slaap lekker en geniet morgen van de mooie dag. Geniet ervan.

De paardjes hebben zich goed gewend. Ze eten veel en poepen veel. Hier is alles oké.

Groeten öet ut Broek!

• 10 Januari 2010 - 11:17

Audrey:

Hi Hi,
    Noodgedwongen 1 dag zonder internet thuis, omdat het stomme modem kuren had. Maar gelukkig hebben we de schade kunnen bijlezen, hahaha.
    Het wordt nu toch wel heeel spannend, 7 uurtjes later, dus jullie zitten nu wrs al aan tafel en gaan dadelijk klaar maken voor de laatste nacht met jullie tweetjes, GENIET ervan, hihi.
    de foto's zijn prachtig en we kunnen niet wachten om er og veel meer van jullie reis te zien, maar vooral net zoals Bjorn al vroeg een foto van jullie als nieuwe gezinnetje !
    Slaap ze en veel plezier morgen !!

Audrey Eduardo en Kjell

• 10 Januari 2010 - 12:02

Danielle:

Heeey Patrick en Helga,
    Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Voor jullie begint het nieuwe jaar helemaal super! Morgen zijn jullie eindelijk bij Bo!!

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie het fijn hebben in China!
    Wat kun je daar goedkoop eten zeg!
    Leuke foto's van de chinese muur! Erg indrukwekkend om te zien!

Ik wens jullie nog heel veel plezier in China!

Groetjes Danielle

• 10 Januari 2010 - 13:09

De Draeckskes:

Ni Hao,

Ik heb zojuist even op de link van jullie medereizigers gekeken(roel en marjan) zij hebben ook zeer mooie foto's op hun site staan, waaronder een van jullie allemaal. Het lijkt mij een heel leuke groep. Allemaal dezelfde spanning. Allemaal uitkijken naar het moment waarop ze elk hun eigen lieveling in hun armen kunnen sluiten.

Denk aan jullie,
    Liefs de draecksjes.

• 11 Januari 2010 - 00:17

Roel En Marjan:

Hoi bijna ouders. Ik weet niet hoe jullie nachtje vergaan is, maar de mijne was om 01.15 uur alweer afgelopen. ik heb elk uur afgeteld en voel nu toch wel de spanning razendsnel opkomen.
    Marjan and me wensen jullie de mooiste dag van je leven en weten dat dat het ook gaat worden. Heel veel sterkte straks over 6 uurtjes. Wens ook peter, jolanda en kiara veel sterkte met hun Gai. Jullie uiteraard met Bo. Tot snel weer. gr roel en marjan