Hier is hij dan: onze Cheng! Deel 2 - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Hier is hij dan: onze Cheng! Deel 2 - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Hier is hij dan: onze Cheng! Deel 2

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

06 Februari 2012 | China, Shijiazhuang

Het verhaal van deze bijzondere dag! De dag begon voor ons om 6.45 uur, nadat we om half 4 alle drie al wakker waren geweest door het tijdsverschil. Gelukkig zijn we ook weer in slaap gevallen, totdat de wekker ging. Na een overheerlijk ontbijtje (ja, we konden gek genoeg wel een hap door de keel krijgen) werden we opgehaald om naar het kantoor van Burgerzaken te gaan, waar de overdracht zou plaatsvinden. Cheng was er nog niet, dus moesten we even wachten. Na een kwartier (wat duurt een kwartier dan lang!) kwam onze Cheng binnen met zijn verzorgster en de manager van het tehuis. Hij keek ons wat afwachtend aan, maar huilde niet en al snel konden we al een beetje met hem spelen. Hij wilde ook best met ons op de foto gaan, en op schoot zitten, dus dat ging super. Na het kantoor van Burgerzaken zijn we naar de bank gegaan want we moesten nog geld wisselen, daar hadden we nog niet eerder tijd voor gehad. Vervolgens gingen we naar het notariskantoor, zodat de adoptie officieel gemaakt kon worden. Al die tijd waren de mevrouwen van het tehuis er nog bij, maar toen kwam het moment van afscheid nemen. Zij gingen met hun auto weg, en wij met de taxi terug naar ons hotel. Dat had Cheng heel goed door, en hij heeft de hele weg in de taxi gehuild. Arm kereltje….

Eenmaal in het hotel terug was zijn grote verdriet over en was het tijd voor schone kleren want Cheng was een beetje wagenziek dus we moesten hem wel verschonen. Daarna zijn we gelijk door gegaan naar de supermarkt, want ook daar was nog niet eerder tijd voor. Cheng zijn eerste uitstapje ging dus naar de winkel. Hij zat lekker in de buggy en vond het allemaal wel best. Onze gids Tao Qi (maar wij mogen ook Janet zeggen) ging met ons mee. Maar goed ook met al die Chinese etiketten. De gids is trouwens echt goud waard, ze regelt echt alles voor ons! In de supermarkt waanden we ons bekende Nederlanders (of Chinezen?) want we trokken veel bekijks, 2 blanke mensen met 2 Chinese kindjes in de buggy. We hebben onder andere nieuwe schoentjes gekocht voor Cheng want die hij aan had waren echt veel te groot voor hem. Nou, er waren zeker 5 verkoopsters die zich ermee bemoeiden :-)

Na ons uitstapje hebben we op de hotelkamer gegeten en zijn we lekker op de kamer gaan spelen. Cheng speelt al echt met al het speelgoed. Af en toe moest hij een beetje huilen, maar hij laat zich al best goed door ons troosten. Hij voelt zich ook niet helemaal lekker denken we, een beetje last van zijn buikje en diarree. Als avondeten hebben we roomservice besteld want we wilden niet weer op stap, de kleine man heeft genoeg nieuwe indrukken gehad vandaag. Het eten hier in het hotel is super lekker, en dat vinden ook beide jongens want ze lieten het zich goed smaken. Bo was intussen in bad geweest, en Cheng heeft fijn toegekeken. Daarna even naar de oma’s en opa gebeld, een filmpje gekeken, en toen naar bed. Waar ze allebei binnen 5 minuten in dromenland waren….

En dan onze Bo. Wat doet hij het super!! Hij voelt zich echt een grote broer, en is heel blij met zijn broertje. Ze hebben al heel lief samen gespeeld, en Bo is heel behulpzaam. Hij rent met de zakdoeken als Cheng een snotneus heeft, en is echt heel lief voor hem. Hoewel hij het ook wel aangeeft als hij Cheng even niet zo leuk vindt. Als Cheng huilt houdt hij zijn handen voor zijn oren, en zegt dat zijn oren er pijn van doen en dat hij er gek van wordt :-) En dat mag natuurlijk ook, een klein broertje hebben is niet altijd leuk. Bo had vanmorgen trouwens nog niet helemaal door dat we al in China zijn. Natuurlijk hadden we hem dat gisteren wel verteld toen we aankwamen, en hebben we al heel veel Chinezen gezien, maar toen we vanmorgen in de taxi zaten, en wij zeiden dat er op de weg zoveel getoeterd wordt in China, zei hij met een vragend gezicht: China? We zijn nu toch in het hotel? ;-)

Nu knalt het hier buiten goed, er wordt veel vuurwerk afgestoken in verband met het einde van het Nieuwjaarsfeest. Heel feestelijk en mooi om naar te kijken, en we hopen maar dat onze jongens (wat klinkt dat goed!!) er lekker doorheen slapen. Morgenochtend worden we om 10 uur opgehaald om terug te gaan naar het notariskantoor om de akten op te halen. En wat er verder nog op het programma staat morgen weten we ook nog niet, dus dat lezen jullie morgen.

• 06 Februari 2012 - 14:13

Anita, Wil & Floris:

Ja toen waren er twee !!! Super leuk om dit weer op deze manier mee te mogen maken, ben op het werk en zag opeens weer een mail binnenkomen. Volgens mij gaat het allemaal goed koemen als ik zo alle leuke lieve foto's van jullie met de jongens zie. Geniet er maar lekkker van en ik ben al weer benieuwd naar het volgende verhaal en foto's.
    Veel liefs uit zonnig, koud en wit Nederland!

• 06 Februari 2012 - 14:24

Astrid.:

Wauw,wat een verhaal weer.
    En wat een indrukken heeft Cheng al weer moeten verwerken.
    En als je je dan ook nog niet helemaal lekker voelt dan is dit toch echt allemaal wel veel voor zo'n klein kereltje!!!!
    Maar we weten zeker dat dit allemaal goed komt,zeker als we horen dat jullie hem al kunnen troosten en al samen kunnen spelen.

Als jullie kereltjes het maar goed met elkaar kunnen vinden ,dan komt alles wel goed.

Het verslag gaat vanavond weer richting de lambertusdijk.
    De foto's hebben we vanmorgen al gebracht.
    Jo van de overkant kwam ook nog even.

Groetjes weer en tot morgen.

Astrid-Fred-Eline en Lars

• 06 Februari 2012 - 14:40

Ine Van WIjlick:

Hoi Luitjes,

Wat een lief schattig mannetje!
    Gefeliciteerd.
    Geniet er maar lekker van,

Groetjes Jan Ine en Robin.

• 06 Februari 2012 - 15:19

Marianne En Jaap:

Van harte gefeliciteerd en wat een lekker ventje. Leuk dat Bo zo lief is voor zijn kleine broertje.

Een lieve groet uit een koud en zonnig Nederland

• 06 Februari 2012 - 16:05

Familie Burhenne:

proficiat met jullie zoon en broertje cheng. wat leuk dat bo zo behulpzaam is voor zijn kleine broertje. geniet maar met zijn vieren en neem maar even de tijd om aan elkaar te wennen. een zonnige en koude groet uit nederland van john petra en femke

• 06 Februari 2012 - 18:45

Anke En Leon:

Proficiat met jullie zoon en broertje Cheng.
    Geniet van jullie tijd in China.

groetjes Anke Leon Thijs en Lieke

• 06 Februari 2012 - 18:55

Fam. Coumans:

Hallo lieve familie daar in dat verre maar vooral mooie land.
    Namens ons allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broer.
    De foto's zien er fantastisch uit! We wensen jullie alle goeds en nog een heel mooie verblijf in China.
    Tot gauw!
    Armand, Marlie, Rick en Sem

• 06 Februari 2012 - 19:07

Iris:

Hallo Patrick, Helga, Bo en Cheng,

Ik vindt het superleuk dat jullie Cheng nu al hebben gekregen. Nu heb ik twee "Chineefjes". Ik hoop dat Cheng zich gauw thuisvoelt bij jullie.

Groetjes

IRIS

• 06 Februari 2012 - 19:12

Marcel En Els:

Proficiat met jullie zoon en broertje Cheng. Leuk om te lezen dat Cheng al lekker speelt en dat grote broer Bo, zich echt als een broer gaat voelen. Heerlijk om julllie verhalen te lezen.
    Veel plezier!

Groetjes Marcel en Els

• 06 Februari 2012 - 19:13

Bjorn:

Hallo Patrick, Helga, Bo en Cheng,
    Ik vindt het leuk dat ik er weer een neefje bij heb gekregen. Vindt Bo het ook leuk in China? volgens mij wordt Cheng muzikant.

Een hele dikke kus en knuffel voor jullie allemaal.

Bjorn

• 06 Februari 2012 - 19:56

Bram:

Lieve Bo,

Na al die nachtjes slapen en dromen
    Is dan vandaag eindelijk de grote dag gekomen
    Vanaf vandaag ben jij grote broer
    En vind Cheng jou vast hartstikke stoer
    Want wat jij doet is wel heel erg ruig
    Jij gaat je broertje halen met het vliegtuig
    Word nu maar gauw dikke vrienden met Cheng
    Want hij vind dit vast allemaal nog een beetje eng
    Wij weten zeker dat het goed gaat komen
    Want jullie dromen zijn vandaag uitgekomen
    Samen is niet meer alleen
    Een voor allen en allen voor een

Mag ik dan jullie 3e musketier zijn?

Liefs je grote vriend Bram en auch die anger twië draeckskes.

• 06 Februari 2012 - 20:02

Filip, Rianne En Cheng Van Vondel:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Cheng!!

Groetjes vanuit een koud Nederland.

• 06 Februari 2012 - 20:17

Draeckskes:

Lieve Helga Patrick Bo en Cheng,

Natuurlijk heb ik vanmorgen op het werk al genoten van de geweldig mooie foto's
    Maar reageren op de site doen we natuurlijk thuis. En wederom genieten wij van jullie berichten op de site. Jullie liggen nu vast heerlijk de dromen, na al die spanning van afgelopen dagen en alle indrukken van vandaag.
    En het was meteen ook een druk dagje zo te lezen.
    Fijn dat Cheng nu ook lekker ligt te slapen, hij heeft na vandaag dan ook heel wat te verwerken. En de foto in z'n bedje is dan ook wel heel erg vertederend. En ook vind ik Bo meteen op de foto's alweer zoveel groter naast Cheng. Echt de grote broer! Lief dat hij zo behulpzaam is voor Cheng. Voor hem is er vandaag natuurlijk ook heel veel veranderd, en hij zal z'n draai er vast ook snel in vinden. En af en toe hommeles in huis tja dat hoort nu eenmaal bij broertjes hebben en geloof me ook bij zusjes hebben!
    Brengt leven in de brouwerij!
    Slaap maar lekker en wij kijken alweer uit naar jullie avonturen morgen.

Welterusten liefs de Draeckskes

• 06 Februari 2012 - 20:37

Lei En Diana:

We vinden het superleuk om jullie zo met z'n vieren te zien. Ik had al van mam gehoord dat alles zo goed gegaan was. Bjorn moest keihard lachen toen ie hoorde dat Bo iedere keer een zakdoek haalde als Cheng huilde, geweldig lief toch! We zijn reuze benieuwd naar nieuwe berichten en natuurlijk foto's. De foto's van vandaag gaan in ieder geval al morgen mee naar school. Tot gauw!

• 07 Februari 2012 - 00:45

Rob En Marian:

Lieve Helga en Patrick,
    Van harte gefeliciteerd met Cheng. Super dal alles zo voorspoedig is verlopen. Wat een geweldige ervaring. Nu maar eerst wennen met zijn viertjes en genieten van alles, ook van het land zelf. We hopen dat jullie je zullen vermaken, hoewel we ons kunnen indenken dat jullie het eerste beste vliegtuig naar huis zouden willen nemen. Kunnen jullie je verstaan baar maken ten opzihte van Cheng? Spelen Bo en Cheng al met elkaar en beseffen ze zich dat ze vanaf nu broertjes zijn? Rust ook maar lekker uit. Hier mis je niets. Het is Siberisch koud! Binnenkort meer. Haartelijke groeten voor jullie vieren van (oom)Rob en (tanta)Marian.

• 07 Februari 2012 - 06:16

Marenka:

proficiat Helga, Patrick, Bo en Cheng,
    alweer een mijlpaal in jullie leven ! met bewondering volg ik jullie verhaal - lieve groeten en tot gauw
    marenka

• 07 Februari 2012 - 06:32

Anneke Janssen:

Hoi Patrick, Helga en Bo,

Gefeliciteerd met jullie zoon Cheng en broertje.
    Geniet van jullie tijd in China!
    Leuk om jullie verhaal te lezen.
    Gr. Anneke

• 07 Februari 2012 - 08:04

Suzanne&René:

Heb met een brok in mijn keel t mooie verhaal hierboven gelezen. Wat zo'n kereltje allemaal meemaakt. Maar dat komt allemaal goed met zo'n lieve ouders als jullie. Kijk maar naar Bo. Wat is t dat leuk en vrolijk kereltje. En nu de grote broer. Geniet ervan en wij kijken uit naar t volgende verhaal. Gr. van ons X

• 07 Februari 2012 - 08:41

Edwin, INgrid , Lina:

wat mooi om jullie verhaal te lezen! en tjonge....wat doet Cheng het al goed! wat een bewondering voor zo'n klein mannetje! je zult het maar meemaken en dan zo dapper zijn! hij doet het wel geweldig ,zeg! en een paar keer huilen mag natuurlijk best, dat is juist heel belangrijk! heerlijk om jullie verhaal te lezen! ik zie het gewoon voor me hoe het gaat daar! het ziet er al zo vertrouwd uit op de foto's!! wat fijn!
    Grappig he! je waant je bijna een beroemdheid als je zo als gemengd gezin in China loopt! al die aandacht...hihi...heel herkenbaar!! wen er maar aan, want dat blijft al die weken zo,hoor!!
    ik kijk al uit naar jullie volgende verhaal!
    liefs, Ingrid

• 07 Februari 2012 - 09:47

Carlinda:

Gefeliciteerd met jullie mooie zoon en broertje. Fijn dat de overdracht zo goed is verlopen. Geniet van jullie mooie gezinnetje en jullie tijd in China!

Lieve groetjes Carlinda (sn-lijst)

• 07 Februari 2012 - 09:50

Eva Fernandez:

Patrick, Helga en Bo, van Harte met jullie 2e zoon en broertje.
    Wat fijn voor jullie dat het allemaal goed is gegaan. Vanaf nu samen met z'n 4tjes genieten.

Gr. Eva

• 07 Februari 2012 - 13:42

Yvonne:

Heee Helga, Patrick en Bo,

Wat een nieuws !!

Eindelijk een zoon en broertje er bij.

Leuk om al jullie verhalen weer te lezen. Ik ben er vast van overtuigd dat Cheng heel snel aan jullie zal wennen en een super leven bij jullie gaat krijgen !

Ik zie uit naar jullie volgend verhaal :)

Groetjes,

Yvonne

• 07 Februari 2012 - 14:01

Harco*Rosali*Claudia:

Hallo familie,

Allereerst van harte proficiat met jullie zoon Cheng en Bo met je broertje!

Wij wensen jullie heel veel geluk, liefde, succes en plezier samen met z'n viertjes.

Wat mooi om jullie te mogen volgen in jullie onvergetelijke reis naar jullie tweede zoon.

Succes met de officiele zaken en regeldingen en veel succes met wennen.

Groeten,
    Familie van Kesteren

• 12 Februari 2012 - 21:58

Esther:

Proficiat met jullie zoontje. Echt super leuk jongetje. Ook leuk voor bi

• 13 Februari 2012 - 11:06

Margo Bouwens:

Hoi Helga & Patrick!

Wat een geweldig nieuws!! Na de laatste keer Burgh Haamstede en het feit dat Esther niet meer op de manege is, ben ik je een beetje uit het oog verloren, maar via Facebook heb ik weer contact met Esther en lees ik dit verhaal...super voor jullie zeg en wat een mooie mannetjes!! Ik wens jullie alle geluk!! groetjes Margo