Nieuwe schoenen - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Nieuwe schoenen - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Nieuwe schoenen

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

07 Februari 2012 | China, Shijiazhuang

Onze eerste nacht met zijn vieren is goed gegaan. Cheng werd vannacht een keertje huilend wakker, maar was eigenlijk gelijk stil toen we hem uit zijn bedje pakten. En daarna ging hij gewoon verder met slapen. Hij liet ons zelfs uitslapen vanmorgen, we werden om half 8 wakker van de wekker. Bo sliep nog even lekker door, die hebben we om half 9 maar eens wakker gemaakt.

Om 10 uur moesten we klaar staan om naar het notariskantoor te gaan, waar we de aktes kregen die gisteren gemaakt waren. Onze documentenprocedure in Shijiazhuang is nu klaar, want we hebben ook het paspoort van Cheng al gekregen. Toen we klaar waren op het notariskantoor zijn we met de taxi terug gegaan naar het hotel. Autorijden is geen hobby van Cheng, hij wordt snel wagenziek, heel zielig. Vanmorgen legde hij zelf al een zakdoekje onder zijn kin toen we in de taxi stapten :-)

Terug op de kamer hebben we gegeten en een poging tot middagdutje voor Cheng gedaan, maar meneertje had andere plannen dan slapen. Dus zijn we lekker naar buiten gegaan, gewandeld naar een groot park met allemaal (herdenkings)beelden. Op de terugweg nog even naar de supermarkt voor de dagelijkse boodschappen, kwamen we in een groot warenhuis terecht, een soort Bijenkorf. We wilden nog even kijken naar nieuwe schoenen voor Cheng, want die we gisteren gekocht hadden zijn te laag en daar heeft hij niet genoeg steun aan. En hij loopt nog heel erg onstabiel, dus we gingen op zoek naar goede hoge schoenen. En die hebben we gevonden! Hele leuke ook nog. En Cheng was er heel blij mee, hij stapte samen met Bo hand in hand de winkel door, en een lol dat ze samen hadden :-) Natuurlijk net geen camera bij ons, echt jammer want het was echt geweldig om te zien. Cheng had daarna de smaak van jolig doen te pakken, want hij was ontzettend druk in de supermarkt. We hadden daar gisteren al veel bekijks, maar vandaag nog meer met een schreeuwende en schaterlachende Cheng in de buggy.

Terug in het hotel keerde de rust weder, en zijn de mannen nog lekker in bad geweest. Voor Cheng de eerste keer bij ons. Heel eventjes vond hij het ook helemaal geen goed plan, maar eenmaal in het water vond hij het hartstikke leuk en heeft hij lekker met de bakjes gespeeld. Dat had hij gisteren van Bo goed afgekeken. Vanavond weer roomservice besteld, dit bevalt ons prima. Het leuke is dat als we de roomservice bellen, ze eerst naar de kamer komen om te vragen wat we nu eigenlijk willen. Maar het eten smaakt super! En fijne bijzaak, we krijgen er gewoon bestek bij, dus we hebben nog niet met stokjes hoeven te eten. Na een filmpje, waarbij de broertjes heel lief naast elkaar in bed zaten, zijn de mannetjes lekker gaan slapen. Cheng vond het even moeilijk, maar viel toch redelijk gemakkelijk in slaap.

Morgen gaan we naar Baoding, de plaats waar Cheng gewoond heeft. Het kindertehuis mogen we helaas niet bezoeken, we kregen daarvoor geen toestemming. Maar we willen wel graag rondkijken waar hij gewoond heeft, en we kunnen wel de vindplaats bezoeken, en ook dat is heel waardevol natuurlijk.

Tot slot nog een huishoudelijke mededeling: we kunnen wel mail ontvangen, maar niet versturen, dan krijgen we een foutmelding van de systeembeheerder.

PS voor Ingrid: de post hebben we gisteren afgegeven! Ik mail je als we terug zijn.

• 07 Februari 2012 - 14:29

Familie De Ruiter:

Hey Reisgenootjes,

Goed om te lezen dat het bij jullie ook goed gaat!! Super hè!
    Tot vrijdag of zaterdag in Beijing.

Groetjes Marcel,Sabine, Noa en Tino.

• 07 Februari 2012 - 14:54

Astrid:

Wat geweldig hoe het nu al gaat!
    En al meteen in bad.
    Dat was 2 jaar geleden met Bo wel anders...
    En kei leuk om te zien hoe het tussen jullie 2 mannetjes klikt,gewoon super.
    Meer kunnen jullie je toch niet wensen!
    Jammer van het kindertehuis.Zou wel erg mooi zijn geweest.
    Maar inderdaad,de vindplaats bezoeken is ook erg waardevol,zeker voor Cheng later.

Voor nu welterusten en morgen weer een mooie dag voor jullie 4-tjes.

Hier is het bere koud afgelopen nacht temperaturen in limburg van -13 tot zelfs - 18 graden.

groetjes,

Astrid

• 07 Februari 2012 - 14:54

Ingrid,Edwin,Lina:

Hoihoi,
    wat een gezellige foto's weer! ziet er al zo ontspannen uit allemaal! Jullie stralen allemaal!
    Wat jammer dat jullie ook niet naar het weeshuis mogen! Wel goed dat jullie toch gaan kijken in de buurt! zelfs dat mochten wij toen niet! Ze wilden toen niemand in de buurt hebben! dus misschien zu je nog een foto kunt maken van de straat?? (je snapt wel waarom...)wij heben er alleen eentje van de ingang....
    dank je wel voor het afgeven van de brieven! lief dat je daar , ondanks alle emotie, nog aan gedacht hebt! Bedankt!!
    trouwens...wij konden toen ook geen mail verzenden! vaak is dat uitgeschakeld in zo'n hotel! het lukte ons wel via een webmail zoals hotmail enzo!
    veel plezier morgen in Baoding! zal heel bijzonder,maar ook emotioneel zijn!
    liefs, Ingrid

• 07 Februari 2012 - 14:57

Marcel, Janneke En B:

Hoi Patrick en Helga,

Geweldig dat jullie het ook zo goed naar jullie zin hebben. Bij ons is het ook geweldig! Ben is superlief. Nog wel een beetje verlegen, maar alles op z'n tijd. groetjes en tot vrijdag!

• 07 Februari 2012 - 15:24

Jolanda Van Wezel:

Van harate gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Cheng. Wat een heerlijk gezicht de twee jongens naast elkaar filmpje kijken. Geniet van deze bijzondere tijd.
    Groeten uit een heel koud Nederland,
    Jolanda,
    mama van Bing en Menglan.

• 07 Februari 2012 - 18:06

Frits En Wil:

Hallo Allemaal,
    Wat fijn dat jullie goed aangekomen zijn daar in China(lekker dat Bo geslapen heeft)Gefeliciteerd met jullie zoon Cheng en Bo met zijn broertje. Jullie horen gewoon met zijn vieren bij elkaar dat zie je zo. Het geluk straalt van jullie af geweldig. En Bo is een geweldige grote Broer super die twee mannetjes. wat leuke versagen zeker met die foto''s.

Groetjes, vanuit Oppe Ruiver

• 07 Februari 2012 - 18:44

Mathilda:

Nogmaals gefeliciteerd, vandaag is hij dan ook officieel jullie zoontje. En wat straalt hij al op de foto's , gewoon echt een glimlach van oor tot oor. Wat jammer dat jullie niet het kindertehuis mogen bezoeken, wij mochten dat bij Delano ook niet en zelfs niet naar de plaats, dat was allemaal tever weg. Maar hoewel jullie niet naar het tehuis mogen zal het morgen toch een hele speciale en ook wel emotionele dag worden.

Groetjes Mama van Delano en 2e zoon nog in China via Meiling

• 07 Februari 2012 - 19:08

Heidi, Ron En Joni.:

Hoi.

Fijn te lezen dat het allemaal zo lekker loopt.Ook de foto's zijn erg leuk en spreken zoveel gevoel uit.
    Jammer dat jullie het tehuis niet in mogen, maar ik zou inderdaad wel proberen of je vanaf de straat stiekem wat foto's kunt maken van het gebouw/speelplaats.Van veraf en dan goed inzoomen...lukt vast wel ;-)

Groetjes van Heidi en de rest.

• 07 Februari 2012 - 20:49

Angelique:

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon! Wat fijn dat het zo goed met hem en jullie gaat, en dat Bo het ook zo naar zijn zin heeft. De foto's zijn prachtig om te zien.
    Veel geluksmomenten toegewenst voor de komende weken! Groetjes, Marco, Angelique en Jinshun

• 08 Februari 2012 - 14:36

Smolenaartjes:

Hoi Patrick, Helga, Bo en Cheng,
    wat weer een ontroerende verhalen....zakdoekjes erbij! Ook Lars en John hebben inmiddels jullie Cheng bewonderd en we zijn het er over eens dat het er allemaal al heel vertrouwd en ontspannen uit ziet, super!! Geniet van jullie 2 mooie badeendjes het is jullie van harte gegund!
    Lars-Sanne-John-Sandra