Naar Baoding - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Naar Baoding - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Naar Baoding

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

08 Februari 2012 | China, Shijiazhuang

Na weer een goede nacht werden we vanmorgen om 7.00 uur gewekt door het muziekschaap van Bo, direct gevolgd door het muziekbeestje van Cheng. Ook hij weet dus hoe hij het muziekje aan moet zetten. En zo willen we best graag iedere morgen wakker worden!

Daarna snel naar het ontbijt want we moesten weer op tijd klaar staan, en dat is iedere ochtend toch weer haasten. Twee kinderen aankleden is echt meer werk dan eentje :-) Cheng was al een stuk rustiger aan de ontbijttafel. Gisteren had hij nog een halve lege tafel voor zich alleen, de rest van de spullen stond toen op veilige afstand van zijn grijpgrage vingertjes. Maar vanmorgen bleef alles gewoon staan en ging het al een stuk beter. Hij was waarschijnlijk ook helemaal niet gewend om samen aan tafel te eten. En hij snapte dan ook echt niet dat wij nog aan het eten waren als zijn bordje al leeg was, hij trok gewoon alles naar zich toe. Maar ons mannetje is best pienter en leert snel merken we.

Daarna ging de reis naar Baoding, de stad waar Cheng tot maandag woonde. We mochten niet bij het kindertehuis naar binnen, maar wel van de buitenkant foto’s maken en filmen. Ook erg waardevol, en daar hebben we ook gebruik van gemaakt natuurlijk. Daarna zijn we nog naar de vindplaats van Cheng gegaan. Ook daar veel foto’s en film gemaakt. Ons uitstapje naar Baoding sloten we af met een lunch in een echt Chinees eethuisje. Erg lekker, en met stokjes eten (Cheng kan het al!), en met de jassen aan want het was er koud binnen. Maar dat gaf niks, we hadden het zeker niet willen missen. Op de terugreis hebben beide mannetjes bijna de hele weg geslapen.

Omdat we tussen de middag al Chinees hadden gehad, werd het vanavond KFC. En ook Cheng lust frietjes en kipnuggets :-) Daarna hebben we even naar peettante Astrid en Lars gezwaaid via Skype, en zijn Bo en Cheng samen in bad gegaan. En nu slapen ze al weer als roosjes.

Morgen hebben we niks in de planning. We pakken de koffers maar vast weer in, want vrijdagmorgen om 10 uur vertrekken we al weer naar Beijing.

• 08 Februari 2012 - 15:40

Suzanne En Rene:

Super dat jullie wel buiten vanalles hebben kunnen filmen of foto's hebben kunnen maken. En fijn dat Cheng al zo mee gaat in t rvrie.

• 08 Februari 2012 - 15:42

Suzanne & René:

Ritme.
    Gr. v ons xxx

• 08 Februari 2012 - 15:52

Astrid:

Ja,we hebben vandaag contact gehad met China.
    Wat een belevenis.
    Echt super dat dat kan met skype.
    En kei lief dat ook Cheng meteen zwaaide en lachte.
    We zijn erg blij dat alles zo goed gaat.
    Zeker omdat Cheng nog niet veel kan praten met jullie 3,zoals Bo zei: ja jashaja (of zo iets) dat kan Cheng al zeggen volgens Bo.
    Maar dus ook zonder woorden komt het dus goed.

Groetjes weer,

Astrid

• 08 Februari 2012 - 15:59

Rob En Marian:

Lieve Helga en Patrick,
    Fijn dat alles zo voorspoedig gaat. geweldig dat jullie de waardevolle plaatsen hebben kunnen bezoeken en kunnen filmen en fotograferen. Fantastisch voor later. Zo te lezen genieten jullie van elkaar, van de omgeving en zeker ook van het eten. Rust verder lekker uit en laat de mannetjes maar goed aan elkaar wennen. We zagen dat het bij jullie overdag 13 graden boven nul is. Hier is het nog steeds 24 uur per dag onder nul Wellicht zelfs dit weekend een Elfstedentocht. Rustig aan, we blijven jullie volgen. De hartelijke groeten van (oom)Rob en (tante)Marian.

• 08 Februari 2012 - 18:17

Familie Peeters:

Hallo chinagangers,

het is goed om te lezen dat het al steeds beter gaat met Cheng en dat hij zo snel zaken oppikt. Het gaat allemaal goed komen. Wat goed dat jullie ook deze keer wat zaken hebben kunnen vastleggen over de omgeving waar het leventje van Cheng zich tot nu toe heeft afgespeeld. Dat hij van het eten alles lust heeft hij ongetwijfeld van zijn peetoom.

Iris en Bjorn hebben vandaag voor het eerst geschaatst in Beesel. Het was weer even wennen maar uiteindelijk lukte het weer.

Geniet morgen van de rustdag en goede reis naar Beijing.

Groetjes,

Diana, Lei, Iris en Bjorn

• 08 Februari 2012 - 23:24

Ingrid,Edwin, Lina:

was zeker wel bijzonder om in Baoding te zijn? En bij de vindplaats te staan....lijkt me ook wel emotioneel! fijn dat jullie dat allemaal hebben kunnen doen! morgen lekker een rustdagje...is ook wel heerlijk! geniet er lekker van!
    Liefs, Ingrid

• 09 Februari 2012 - 06:28

Dorèt:

Wat goed om te lezen dat alles zo voorspoedig verloopt. Super voor jullie allemaal. Hier krijg ik alleen maar een heel warm gevoel van.
    Heel bijzonder dat jullie naar de vindplaats van Cheng zijn geweest, zal toch ook heel vreemd zijn, lijkt mij. Het is toch je kind dat daar gevonden is....... Gelukkig heeft hij nu jullie!!
    Vanuit Roermond een dikke knuffel voor jullie alle vier, maar vooral voor jullie 2 mannetjes. Ja het is niet anders, ik ben ook maar een moeder.
    Veel liefs Dorèt

• 09 Februari 2012 - 07:49

Monique :

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Cheng. Geweldig twee van die kanjers! Geniet ervan en veel geluk samen!

Groetjes Monique Graat

• 09 Februari 2012 - 08:52

Miloe En Mathijs:

Hallo Cheng,
    Hallo Bo,
    Hallo Papa Patrick,
    Hallo Mama Helga.

Het heeft even geduurd maar ook wij wensen jullie klavertje 4 het allerbeste toe. Hartelijk gefeliciteerd met jullie Cheng,
    wat een prachtig manneke en wat een super broertje.
    Het is heerlijk om te lezen dat Bo en Cheng al zo fijn samen zijn. Wat zullen jullie trots zijn, en dat mogen jullie ook zijn. Geweldig.
    We weten en wisten dat jullie hier naar uit gekeken hebben en we wisten en weten dat jullie een geweldige papa en mama zijn en we wisten en weten ook dat Bo nu een broertje heeft en Cheng een grote stoere broer heeft.
    Geniet nog van wat gaat komen in China, doe heel veel indrukken op en verzamel keiveel informatie voor die twee mannen van jullie.
    Heel veel geluk samen.

groetjes Miloe, Mathijs, Roger en Petra

• 09 Februari 2012 - 09:20

Angele Geerlings:

mooi om jullie verhalen te lezen, en de foto's te bekijken.
    prachtige kereltjes!!! geniet ervan samen.

gr angele