We zijn weer in Beijing! - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu We zijn weer in Beijing! - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

We zijn weer in Beijing!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

10 Februari 2012 | China, Beijing

Vanmorgen zijn we om 10.15 uur vertrokken naar Beijing, en om 14.00 uur waren we na een goede reis in ons hotel: het Novotel Peace Hotel. De jongens hebben zich prima gedragen tijdens de reis, lekker gespeeld en een dutje gedaan. En Cheng was gelukkig bijna niet wagenziek. Het Novotel Peace is een heel mooi hotel, we hebben een mooie en ruime kamer. En vlakbij ligt een grote winkelstraat met veel moderne winkels, het lijkt de Kalverstraat van Beijing wel. We zijn er al even doorheen gelopen, en dan heb je echt niet het idee dat je in China bent. Maar dat zijn we natuurlijk wel nog :-) We hebben vanavond lekker gegeten bij de Pizzahut, even iets anders dan Chinees eten, hoewel we dat ook erg lekker vinden. Met Cheng zijn buikje gaat het gelukkig weer een stuk beter, maar we letten natuurlijk nog goed op wat we hem geven.

Cheng begint zich al aardig thuis te voelen bij ons. Vanmorgen in de bus kreeg mamma spontaan een dikke kus van hem (smelt), en vanmiddag riep hij ineens: mamma (smelt). Hij zegt ook al pappa en Bo. Sinds vandaag zegt hij ook ineens heel veel andere woordjes na. We hebben een fotoboekje bij ons, en bij iedereen die we opnoemen zegt hij ons precies na. Ook zegt hij tegen iedereen die we tegenkomen nu: hallo. Met als gevolg dat de serveerster vandaag in het Engels tegen hem terug begon te praten. En daar snapte hij dan natuurlijk weer helemaal niks van :-)

Als het goed is komen onze reisgenootjes vanavond ook allemaal aan in het hotel, dan zijn we weer gezellig samen. Een kindje hebben we al mogen bewonderen, wat een schatje! De rest zullen we morgen pas zien waarschijnlijk, want onze jongens liggen al lekker te slapen. Bo is helemaal blij dat hier in het hotel ook een bad is, hij begint al te vragen wanneer hij weer in bad mag als hij er nog in ligt… :-)

Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke reacties via de site en via de mail. Nogmaals, we kunnen wel mail lezen maar geen mail verzenden. En lezen dat doen we zeker, dat is echt heel leuk en fijn als je zo ver van huis bent.

• 10 Februari 2012 - 13:19

Heidi, Ron En Joni.:

Wat heerlijk dat het allemaal zo lekker gaat!!!
    En de Pizzahut.....lekker hè?!!!
    Geweldig dat Cheng al tegen iedereen 'hallo' zegt.Begrijpelijk dat de serveersters engels gaan praten :-D
    Gezellig ook dat vanavond de rest van de groep erbij komt.Kunnen jullie fijn bijkletsen en elkaars kindjes bewonderen.
    En natuurlijk smelt je helemaal als je kindje voor het eerst 'mama' tegen je zegt...een heerlijk momentje is dat!!!
    Geniet nog van de laatste dikke week in Beijing.
    Heb je Bo de tip van Joni ook verteld?Dat vroeg ze gistermiddag ;-)
    Joni's woorden : "mama, denk je dat de mama van Bo hem al heeft gezegd wat hij moet doen om China goed te onthouden?Hij moet goed kijken en heeeel goed ruiken, dat is heel erg belangrijk!!"
    Hahaha, lief hè....medeleven van een mede-chinees hihihi.

Heel veel groetjes uit Offebek.

• 10 Februari 2012 - 14:36

Marianne En Jaap:

Fijn dat het zo goed gaat en als nog veel geluk gewenst met jullie zoon en broertje Cheng .

Eeen lieve groet uit Gouda

• 10 Februari 2012 - 17:29

Draeckskes:

Ni hao,

Veilig in Beijing aangekomen, en in een super mooi hotel !
    (we hebben even een blik geworpen op hun internet pagina.) Tja, wie zou het daar nu ook niet volhouden.
    Twee jaar na jullie eerste bezoek weer in Beijing, er zullen vast wel weer een heleboel mooie herinneringen bovenkomen......
    En nu worden er elke dag weer mooie nieuwe en waardevolle herinneringen toegevoegd.
    We moesten toch wel even lachen om Bo met zijn liefde voor het bad. Twee jaar geleden ......
    En als mama en papa is het toch ook hartverwarmend en vertederend om voor de allereerst keer die kus, dat woordje........... Hij voelt zich al duidelijk thuis bij jullie, maar dat kan eigenlijk ook niet anders.
    We wensen jullie een paar mooie dagen in Beijing, een stapje dichter bij thuis......
    Een thuis strakjes ook voor Cheng.
    Een thuis vol liefde en warmte waar jullie twee jongens zo welkom zijn.

Trouwens een hele mooie foto van Bo met z'n autootjes! Is Takelmans ook een beetje lief?
    Of heeft hij al "grote problemen" gehad?

Helga jij krijgt speciaal van je peteboefje een super dikke knuffel.
    Tot gauw,

Liefs de draeckskes

• 10 Februari 2012 - 17:47

Yvonne:

Hoi Bo, Helga en Patrick,
    van harte gefeliciteerd met jullie broertje en zoon. Het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit.
    Het is mooi om te lezen dat de jongens het zo goed met elkaar kunnen vinden.
    Geniet van de tijd die jullie nog in China zijn en dan lekker terug naar het koude Reuver.
    Heel veel groetjes van de therapeuten uit het ziekenhuis.

• 10 Februari 2012 - 19:00

Joep:

Hoi Helga en Patrick,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon Cheng. De verhalen lezende gaat het de familie Boots met de jongste aanwinst goed af, vind ik echt knap hoor. Chapeau!
    Heel veel plezier daar achter in China en tot weer.

Groeten vanaf de Poerkerplak.

• 10 Februari 2012 - 22:47

Astrid:

Mooi dat alles goed is verlopen,en dat jullie weer veilig in Beijing zijn aangekomen.
    Ik ben ook wel weer benieuwd hoe het met de rest van jullie groepje weer allemaal is verlopen.
    Wat geweldig dat hij al mamma kan zeggen en natuurlijk ook pappa en Bo.
    Dat moet toch wel een mooi moment zijn geweest en ook nog een dikke knuffel!!!
    Wat wil je nog meer.
    We zijn erg blij dat alles zo voorspoedig verloopt.

Hier "oppe Ruiver" gaat ook alles goed.
    Met jullie beestjes gaat ook alles prima.
    Maar er is een nieuwe update:
    Francy op het Roodt is Aad wief!!!!
    Nog effe en we weten ook wie het grote broedspaar wordt.
    Het Kinjer broedspaar dat weet je al.

Vandaag gaan we met de laptop naar Oma Klazien en Tante Riet.(hoe laat?)
    De verslagen brengen we samen met de foto's weer iedere dag naar de Lambertusdijk.

Groetjes en hopelijk straks tot op skype

Groetjes en dikke xxxxxxx

Astrid

• 10 Februari 2012 - 22:57

Familie Peeters:

Hallo Patrick, Helga, Bo en Cheng,

Zo te lezen gaat het met de dag een stapje vooruit (goed zo) en begint Cheng alaardig aan jullie te wennen en leert hij elke dag weer iets bij (maar nu al vloeiend engels praten na 4 dagen is ook wel te hoog gegrepen). Een goed hotel is het halve werk. Laat jullie maar lekker verwennen daar en geniet lekker van elkaar. Pap en mam hebben vandaag de verslagen en foto's mee naar huis genomen om jullie belevenissen nog eens na te lezen. Uiteraard hoort pap wel elke dag op de boerderij een stukje van jullie belevenissen, maar deze rustig zelf nalezen is ook leuk. De foto's vallen helemaal in de smaak, daar kunnen ze geen genoeg van krijgen.
    Wij wensen jullie nog een fijne periode toe in Beijing en we beginnen langzaam af te tellen.

groetjes,

Diana, Lei, Iris en Bjorn

• 11 Februari 2012 - 02:00

Lei En Diana:

Goedemorgen!

Ik kom net terug van het Aadwieverbal en dacht: ik schrijf nog even een berichtje. Niet zomaar een berichtje maar een speciaal mailtje. Raad eens wie Oud Wijf is geworden...
    Francie Peeters (de mamma van Thijsje). Het was keigezellig. Na de koffietafel kwam ook al het idee wat we volgend jaar aan doen, nl. we gaan als chineese vrouw (dit is geen grap).
    Kunnen juliie in China eens kijken voor geischa's en waaiers?
    Wat leuk dat Cheng al zoveel woordjes kent, en dat hij niet meer zo'n buikpijn heeft. Bo vermaakt zich zo te zien ook prima (wat een schat is het toch).
    Nog veel plezier in Beijing met ook de rest van het reisgezelschap en tot het volgende berichtje. Wij gaan nu slapen, snurk, snurk.

• 11 Februari 2012 - 10:26

Piet Kulk:

leuke knul , die cheng , gaat het verder goed?

groetjes van toos en piet

• 11 Februari 2012 - 15:28

Marianne:

Even voorstellen: ik ben de oma van Ben.
    Janneke wees me er op dat ik de andere verhalen ook kon lezen en dus heb ik net dat van jullie gelezen. Hartelijk gefeliciteerd met Cheng. Ontroerend hoe gelukkig het jullie allemaal maakt. Ik wens jullie nog een hele mooie toekomst met z'n viertjes. En voor deze week een fijn samenzijn met de groep. Tot de 21ste. Wij kunnen bijna niet meer wachten om jullie allemaal te zien aankomen op Schiphol. Groetjes, oma Marianne ;-)