Een zondag in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Een zondag in Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Een zondag in Beijing

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

12 Februari 2012 | China, Beijing

Vandaag hebben we er weer een rustig-aan-dagje van gemaakt. Het klinkt misschien saai, maar wij vinden het heerlijk. En we merken dat het voor Cheng ook beter is, als we in een drukkere omgeving zijn, wordt hij zelf ook veel drukker.

Na het ontbijtbuffet zijn we een flink stuk gaan wandelen, langs de buitenmuur van de Verboden Stad. We hebben onderweg veel foto’s gemaakt. Het is hier best lekker buiten, een paar graden boven nul overdag. Bij jullie is het nog een stuk kouder. Na onze wandeling hebben we een broodje gehaald, en die lekker op de kamer opgegeten. En daarna hebben de jongens op de kamer gespeeld en een filmpje gekeken, en wij een boekje gelezen. Echt zondag dus :-)

Ook hebben we naar een aantal mensen gezwaaid op Skype, erg leuk. Cheng wordt er ook helemaal blij van (en dus ook lekker druk :-) ), en heeft laten horen hoe goed hij al opa en oma kan zeggen. Bo vindt Skype maar een raar iets, hij wordt er heel verlegen van en zegt niet zoveel. Maar hij vond het zeker leuk om bekende gezichten te zien!

Vanavond zijn we met Chris en de groep gaan eten. In hetzelfde restaurant als gisteren, en het was weer erg lekker. Ook Bo en Cheng eten hun buikjes helemaal rond. Morgenochtend gaan we naar de Ambassade om het visum voor Cheng aan te vragen. We moeten vroeg opstaan, want om 8.30 uur vertrekken we al. Pfff, dat zal wel weer even wennen zijn… :-)

• 12 Februari 2012 - 13:43

INDY EN FAM.:

Hoi samen, we hebben samen met indy jullie verslagen gelezen en dat vind ze erg leuk, erg leuke foto's allemaal, indy zei al o hij vind banaantjes lekker net als ik!
    en doe maar lekker spelen met je broertje net als ik, indy zegt dat ze bo wel mist en blij is als hij weer terug is. Heel veel plezier nog aldaar en we lezen jullie verslagen wel weer.

xxxxxxxxxxxxx INDY en fam.

• 12 Februari 2012 - 20:05

Bjorn,Iris,Lei,Diana:

Leuke foto's gemaakt vandaag!
    Lekker zo'n vrije dag he?
    Het skypen van vanmorgen was grappig.
    Iris en Bjorn worden daar ook een beetje druk van. Gisteren hadden we al met de "Draken"geskypt, toen waren Iris en Bjorn elke keer bij Lei iets op de kop aan het doen van carnaval. Ze bleven gek doen! Ik hoor morgen wel wat opa en oma van het skypen vonden. We zijn vanmiddag bij Roger en Petra geweest aan het optochtgebeuren werken. Daar werden nog eens uitvoerig de taferelen van de mutsen van de Raad van 11 doorgenomen (hi hi). Toen we thuis waren belde Roger om te zeggen dat er een filmpje op "Ruiver.nl"stond over de overdracht vanmiddag van de mutsen door de Raad van Beesel aan Reuver. Was wel grappig.
    We hoorden van Peggy dat Peter de rest van de dag strontziek was.
    Zo, nu zijn jullie weer bijgepraat voor vandaag.

Doei, tot de volgende boodschap.

• 13 Februari 2012 - 08:31

Anita, Wil & Floris:

Wat heerlijk om al die verhalen weer te lezen en fijn dat de reis naarBeing goed is gegaan. Ik hoorde gister la van m'n moeder dat Oma (Taal) zich een beetje zorgen maakte over Bo dat hij een beetje stil was. Ik denk dat hij zoveel indrukken op doet en zoveel meemaakt dat hij er gewoon een beetje stil van wordt en dat is natuurlijk goed te begrijpen. Cheg is meer ondeugend heb ik gehoord en gelezen nou dat is toch een leuke combinatie zo. Wij gaan nu al een beetje de dagen aftellen dat jullie weer veilig en met z'n vieren terug komen in Nederland.

• 13 Februari 2012 - 09:46

Ingrid, Edwin , Lina:

Fijn om jullie verhalen zo te kunnen volgen! Wat heerlijk, zo lekker een relaxdagje tussendoor! hihi....moest wel erg lachen om jullie aapjes aan de banaan! lekker hoor!
    en Cheng laat zich al lekker gaan, lees ik wel! hij durft in iedere geval wel, dus hij voelt zich wel veilig! en ach...die regels en grenzen, dat komt thuis wel goed!
    hopen dat het allemaal goed verloopt met de papieren! wat een hoop geregel,he!
    geniet nog lekker van de laatste dagen in China!
    Liefs, Ingrid, Edwin en Lina