Naar de dierentuin - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Naar de dierentuin - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Naar de dierentuin

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

13 Februari 2012 | China, Beijing

Vanmorgen begon de dag al vroeg, om 6.30 uur. Bo en Cheng bleven nog lekker even in bed, de slaapkopjes. Maar om half 8 zaten we aan het ontbijt, en om half 9 ging Helga met de bus naar Buitenlandse Zaken en de Nederlandse Ambassade om het visum voor Cheng te regelen, terwijl Patrick met de jongens in het hotel bleef. Bij de Nederlandse Ambassade hebben we alleen de wachtkamer gezien, daar waren we zo klaar. Bij Buitenlandse Zaken duurde het ietsje langer, maar de werkzaamheden vielen mee. Nu maar hopen dat de documenten allemaal goed zijn en geaccepteerd worden, dat horen we morgen.

Na de lunch zijn we naar de dierentuin gegaan. Natuurlijk gingen we ook bij de Panda’s op bezoek. Zo leuk en bijzonder om te zien. Een panda werd net wakker toen we aankwamen en die wilde best wat leuke kunstjes voor ons doen. Cheng vond de panda’s maar eng, iedere keer als hij onze kant op kwam begon hij te schreeuwen en hij wilde ook echt niet uit de buggy. Ook de andere dieren vond hij nog niet echt leuk, zeker niet als ze bewogen. Oh oh, dat wordt thuis nog wat :-) Verder hebben we nog leeuwen, tijgers, beren en olifanten gezien. Oh ja, en kippen, want die wonen hier ook in de dierentuin. Bo vindt de dierentuin zo leuk dat we deze week nog wel een keertje gaan. Hij vindt het zo leuk om naar al die dieren te kijken. En de Chinezen doen we er ook een plezier mee, want die vinden het zo leuk om naar ons te kijken. Sommigen zagen niks van die mooie panda’s, ze konden alleen maar naar ons staren. En we zijn heel wat keren op de foto gezet. En zelfs een tijdje achtervolgt door een mevrouw. Misschien moeten ze ons ook maar een dagje in een hok in de dierentuin zetten :-)

Vanavond zijn we weer lekker uit eten geweest. Weer Chinees, en nee het gaat ons nog niet vervelen, integendeel! Patrick is nu beneden met de andere afgevaardigden van de groep het eerste voortgangsrapportje van Cheng aan het maken (we hebben hem ook al een week :-) ). Dat moeten we opsturen aan het adoptiekantoor hier in China. De jongens liggen al lekker te snurken (letterlijk). En wij maken het ook niet te laat. Morgenmiddag gaan we met de groep er op uit, de Temple of Heaven staat op het programma. Daar is ook een mooi park bij weten we nog van de vorige keer, kunnen we lekker wandelen.

PS voor degenen die zich zorgen maken om Bo: het gaat echt goed met hem hoor! Hij vindt alleen het Skypen een beetje spannend, en lijkt daardoor misschien erg rustig, maar geloof ons, hij kan ook lekker druk doen en hij vraagt (en krijgt) genoeg de aandacht. Dit even ter geruststelling :-)

PS2: de foto's laten weer even op zich wachten, internet is hier te traag om ze er op te kunnen zetten...

• 13 Februari 2012 - 18:50

Frits En Wil:

Wat leuk allemaal die verhalen.
    We hopen dat alles lukt met de papieren we horen het wel.
    De koude is hier nu weg het heeft vanmorgen flink gesneeuwd die was vanavond ook weer weg en toen regen.
    De temperatuur -2/+2 ongeveer.
    En de carnavalkoorst stijgt hier in het dorp natuurlijk. Leuk al die foto,s dit was het weer van onze kant Helga geef die drie kanjers van je een dikke knuffel morgen voor valentijnsdag.
    Groetjes, Frits en Wil

• 13 Februari 2012 - 21:11

Ingrid,Edwin,Lina:

hihi....wat grappig! zo herkenbaar! je bent een ware atractie als blanke ouders met chinese kindjes! kunnen jullie daar een beetje aan wennen? Ik werd er af en toe wel chagrijnig van ,hoor! Vooral omdat ze ongegeneerd naar Lina's lipje stond te wijzen en te kletsen! privacy kennen ze niet,he! wat leuk, de dierentuin! altijd een succes-item voor de kindjes! ben benieuwd naar de foto;s!
    Liefs, Ingrid
    ps. Ben jullie erg dankbaar voor het afgeven van de brieven! Ik had mijn mailadres erin gezet en heb gisteren al een mailtje terug gekregen van het pleegzusje van Lina! zo leuk!!!

• 13 Februari 2012 - 22:39

Karin :

Fijn om weer mee te mogen lezen. Voor ons is al weer wat jaartjes geleden. Veel plezier in dat mooie China.
    Groetjes van ook een adoptie mama.

• 14 Februari 2012 - 08:39

Roger En Petra:

Hallo allevier,

De jeugd is naar school, tussen het inpakken voor de veiling en de koffiepauze even tijd om een berichtje te schrijven.
    Wat geweldig om te lezen dat jullie al echt een (bezienswaardig!) gezinnetje zijn. Dat waren jullie natuurlijk al met z'n drietjes, maar nu is het een klavertje 4.
    Wat een fijn gevoel zal dat zijn als alles gewoon z'n gangetje gaat, goed eten, goed slapen en volop genieten van elkaar.
    Vandaag nog één week en jullie staan met jullie mannetjes alweer op Schiphol. Geniet nog van de komende dagen en doe nog meer indrukken op dan jullie al gedaan hebben en doen.

Veel plezier samen.

groetjes Roger en Petra

• 15 Februari 2012 - 09:14

Suzanne & René:

Ben benieuwd hoe Cheng de dieren bij jullie thuis vindt. Honden, pony's, kippen, schapen e.d. in alle maten... hahaha. Komt goed. Leuk die foto van Bo en Cheng samen.

Gr. X