Een tandje minder - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu Een tandje minder - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

Een tandje minder

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

14 Februari 2012 | China, Beijing

De ochtend begon met Cheng die ons iets aanreikte vanuit zijn bedje: zijn tandje! Een van zijn tandjes zat los toen we Cheng kregen, we denken dat hij gevallen is in het tehuis. En nu had hij het tandje er vanmorgen dus zelf uitgetrokken. Gelukkig maar, want we zaten nog in dubio of we hier in China of straks thuis in Nederland naar de tandarts zouden gaan. Dat probleem is nu dus opgelost :-) Hij heeft nu een flink gat, en hij slist een beetje. Dat in combinatie met het Chinees wat hij ratelt maakt dat hij een klein beetje op Donald Duck lijkt. Bo is een beetje jaloers omdat Cheng eerder een wiebeltand heeft/had dan hij, Bo wil er ook zo graag eentje… :-)

Vanmiddag gingen we met de groep naar de Temple of Heaven. Hier zijn we 2 jaar geleden ook geweest, maar het is en blijft heel erg mooi. Bo heeft toen flink gehuild bij de echomuur. Cheng hield die familietraditie in stand, want ook hij koos precies de echomuur uit om even lekker te huilen in de buggy. Bo heeft de hele weg bij de tempel gelopen, een flink stuk is dat, we zijn dan ook heel trots op hem. Na het bezoek aan de tempel werden we naar de Pearl Market gebracht. We kregen een uur de tijd om te winkelen, en dat is prima gelukt. Nee, geen parels gekocht (ook al was het Valentijnsdag :-) ), wel een aantal shirtjes.

Vanavond hebben we weer met de groep gegeten, natuurlijk weer Chinees. Vandaag was de laatste dag dat Theo (onze begeleider van Meiling) bij ons was, hij vertrekt morgen weer naar huis. We zullen hem missen! Wij blijven nog een weekje hier omdat we op het visum van Cheng moeten wachten. Maar onze documenten zijn goed, dus volgende week komen we ook echt naar huis! Want hoewel we ons hier prima vermaken, is het dan toch zeker fijn om weer naar huis te gaan. Morgen staat er een uitstapje naar de Muur op het programma. En ook al moeten we er vroeg voor opstaan, we hebben er zin in!

Helaas nog steeds geen foto’s… het lukt ons maar niet om ze er op te krijgen! We zullen het morgen weer proberen!

• 14 Februari 2012 - 14:50

Frans En Margriet:

Het blijven leuke verhalen. Wij (F&M) zij geinteresseerd in de naam van het restaurant waar jullie zo heerlijk iedere keer eten. Miscchien is het iets ter afwisseling van de Wok bij ons in het dorp voor in april of zo.

Goetjes Frans en Margriet

• 15 Februari 2012 - 09:09

Suzanne & René:

Dus de Tandefee is er niet aan toe gekomen... hahaha. Wel fijn dat t zo goed met Cheng met jullie gaat.

Gr. van ons

• 15 Februari 2012 - 10:13

Har En Bep Noldus:

Wat een kanjers samen.
    Grote Bo en zijn broertje Cheng.

Groetjes

• 15 Februari 2012 - 17:33

INDY EN FAM.:

Haaaaaaa, eeeeerg leuke foto's, jullie nog heel veel amusatie in china en wij gaan de carnaval in, bo morgen moeten we als boer of boerin naar school en vrijdag ga ik als duivel!!!

xxxxxxxxxx INDY

• 16 Februari 2012 - 08:23