De Muur! - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu De Muur! - Reisverslag uit Beijing, China van Helga Boots - WaarBenJij.nu

De Muur!

Door: Helga

Blijf op de hoogte en volg Helga

15 Februari 2012 | China, Beijing

Vandaag was het zover, we gingen naar de Chinese Muur! De muur ligt een stuk rijden vanuit het centrum van Beijing, we moesten bijna 2 uur in de bus zitten. Het laatste stuk was nogal bochtig en hobbelig, Cheng werd er wagenziek van en voelde zich duidelijk beroerd. Eenmaal op de parkeerplaats bleek dat de overdekte kabelbaan niet werkte, we moesten dus met de stoeltjeslift naar boven. Op zich niet zo erg, maar wel heel eng met een klein kindje bij je! Bo en Cheng hebben nu allebei deuken, zo stevig hebben we ze vastgehouden. Maar we kwamen gelukkig heelhuids boven aan. En het was het waard want woh, wat een uitzicht!!! We zijn een heel stuk de muur opgelopen, veel trappen en gelukkig ook wat rechtere stukken. Zo af en toe was het behoorlijk zwaar, maar Bo is een echte bikkel, want hij heeft alles gelopen, en hij kon er zelfs nog bij zingen. Cheng liet zich lekker door pappa dragen, die heeft nu dus armen die 10 cm langer zijn geworden :-) Na zo’n anderhalf uur op de muur te hebben gelopen, waren we weer terug bij de kabelbaan. Bo ging met pappa met de rodelbaan naar beneden, en Cheng met mamma met de kabelbaan terug. Beneden hebben beide mannen een medaille gekregen voor het beklimmen van de muur, want dat doe je natuurlijk niet dagelijks. Terug in de bus viel Cheng nog onder het eten in slaap, en hij werd pas weer wakker toen we bijna bij het hotel waren. Ook Bo sliep een uurtje, hij was natuurlijk erg moe geworden van al dat geklim en geklauter.

Vanavond hebben we het Chinees eten een keertje overgeslagen, en zijn we lekker bij de gele M frietjes gaan eten. Van Bo wisten we het al dat hij dat wel lust, maar we weten nu dat Cheng het ook erg lekker vindt. Daarna nog even snel in bad, en nu liggen ze al weer lekker in bed. Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, maar we zullen ons niet vervelen.

Het plaatsen van de foto’s lukt nog steeds niet, er komt steeds een foutmelding. We hebben daarom vandaag een ander reisdagboek aangemaakt: www.boencheng.waarbenjij.nu Daar zullen we nu dagelijks de foto’s opzetten zolang het probleem op deze site niet opgelost is.

PS: en ineens lukt het toch hier met de foto's! We zullen ze dus hier plaatsen, ook van de afgelopen dagen. De andere site houden we wel nog even aan als reserve!

• 15 Februari 2012 - 14:55

Yvonne :

Leuk om al die verhalen te lezen. Zeker omdat ik zelf ook in China ben geweest en weet inderdaad dat je zelf bijna een attractie bent daar, zeker als je ook nog eens blonde haren hebt ;)

Geweldig die muur!! Wij hadden toen zeer mistig weer en zag alles er wat mysterieus uit. Ik krijg alweer heimwee ;)

Bo en Cheng hebben het wel naar hun zin en zullen zich geen moment vervelen. Net als mama en papa overigens ;)

Gelukkig heb je de foto's kunnen plaatsen. Zo krijg je toch een beter beeld van het geheel :)

Veel plezier nog de komende dagen!!

Groetjes,

Yvonne

• 15 Februari 2012 - 18:49

De Smolenaartjes:

Ha Patrick, Helga, Bo en Cheng, vandaag weer eens jullie site bijgelezen en ik kon meteen alle foto's zien (vroeg me dus al af waarom je steeds schreef dat je geen foto's kon plaatsen, tot ik het laatste reisverslag las,ha,ha). Fijn om te lezen en te zien dat het zo goed gaat met jullie. Lars had me al gevraagd of jullie het plaatjesboek ook weer meegenomen hadden om Cheng woordjes te leren en nu lazen we dus dat jullie het weer gebruiken, super. Geniet samen met jullie jongens nog even van het mooie en lekkere China want nog even en jullie zitten weer aan de hollandse stamppot! Groetjes,
    Adjudant Lars-Sanne-John-Sandra

• 15 Februari 2012 - 18:59

Fam Dings:

hallo gezinnetje,
    we lezen elke dag met veel plezier jullie verslagen,ongeloofelijk wat jullie allemaal meemaken met z'n vieren.
    zoveel indrukken.geniet van deze mooie momenten samen want dit is toch het land van jullie mooie kindjes.
    Ook de foto's ,super!!
    vooral die waar Cheng ligt te slapen met z'n mooie medaille,en Bo als grote broer in de dierentuin.Echt een leuk gezinnetje met 2 van die stoere boys,
    Wat zullen julle over een paar weken thuis goede hulp krijgen,samen op hun traktor papa en mama helpen!
    heel veel groetjes ,en geniet nog even van alle mooie dingen.

Michèlle,Cas ,Thom,
    Jan en Marielle Dings

• 15 Februari 2012 - 20:09

Familie Peeters:

Wat zien Bo en Cheng er allebei schattig uit op de foto's! Wat zullen jullie trots zijn. Ik weet nog dat toen we Bjorn hadden gekregen en ik uit 't ziekenhuis mocht we net vantevoren nog foto's maakten met Iris en Bjorn ieder aan een kant in bed. Wat was ik trots. Datzelfde gevoel zullen jullie daar ook wel hebben. Met 2 van die mooie jongens. Nog een paar daagjes en dan sluiten we jullie weer in onze armen. We kunnen niet wachten!
    Maar eerst gaan we carnaval vieren.
    Volgens mij krijgen Iris en Bjorn al de carnavalskriebels. Ze zijn de laatste paar dagen 's-avonds erg druk, druk, druk.
    Tot morgen.
    Groetjes en kusjes van Bjorn, Iris, Lei en Diana

• 16 Februari 2012 - 08:39

Anita, Wil & Floris:

Zo, ik ben weer helemaal bij met de laatste resiverslagen. Ach die Cheng al een tandje eruit gelukkig dat hij er geen last van heeft. Ik weet nog dat Floris een voortandje verloor na een aanvaring met de salontafel, verschrikkelijk was dat maar hij was toen pas 1.5 jaar en moest heel lang wachten op zijn nieuwe tand. Wat een prachtig foto's weer van China en de 2 boys! Bo is een echte kanjer dat hij al zoveel zelf kan lopen. No een paar daagjes en dan komer jullie weer naar Nederland, ik denk nee weet zeker, dat er vele mensen niet kunnen wachten (oma's, opa!)

• 16 Februari 2012 - 09:17

Astrid:

Ha lieverds,

Hier eindelijk weer een berichtje van ons!!!!
    Wat een mooie foto"s van de chineese muur en omgeving.
    Ziet er erg mooi uit.
    We zijn erg blij dat alles zo goed gaat.
    We lezen jullie verhalen en bekijken jullie foto's iedere keer weer en zijn trots op jullie alle 4.
    We hebben allang niets meer geschreven maar hebben het best wel druk gehad.
    Carnaval natuurlijk ,maar heb ook mijn eerste drie dagen werken bij de Hema eropzitten,vandaag een dagje vrij en dus tijd om weer eens iets te schrijven.
    Morgen moet ik weer gaan werken.
    Maar het bevalt prima!!!!
    Leuke collega's!!!
    Lars is drie dagen ziek geweest en nog niet helemaal fit.
    Fred begint nu een beetje.(maar geen tijd om ziek te zijn).
    Op de Lambertusdijk gaat ook alles goed.
    Boef heeft een laars aan flarden gescheurd maar voor de rest is alles goed.
    Boef en moenga hebben wel een keer ruzie gehad,maar ook dat is allemaal weer goed en er is niets verder met ze gebeurd.
    Met Oma Klazien en tante Riet gaat ook alles goed.
    Fred is gisteren maar geen koffie gaan drinken,zodat hij ze niet zou aansteken met een evt griepje!!!
    We hebben zin in de "vastelaovend"maar nog meer zin dat hij weer voorbij is,want dan kunnen we jullie weer zien en knuffelen,en alle andere spannende belevenissen volgen.

Heel veeel lieve groetjes van ons allemaal en een paar dikke kusjes!!!!!

Groetjes Astrid

• 16 Februari 2012 - 09:19

INgrid,Edwin, Lina:

Nou jongens...die medaille hebben jullie terecht verdiend,hoor! het is een stevige wandeling op die muur, dus dat vind ik heel knap!
    Leuk dat het weer lukt om de foto's te uploaden ! hebn weer genoten van de verhalen en de foto's!
    Liefs uit NEderland!
    INgrid, Edwin en Lina

• 16 Februari 2012 - 13:59

Dorien Van Enckevort:

Hallo Patrick, Helga, Bo en Cheng,
    Jullie hebben het gezellig samen met z'n 4'tjes daar in China. Geweldig !!Leuke verhalen en grappige foto's. Geniet ervan en nog veel plezier.
    groetjes Dorien